Vilken ålder?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Queen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 173
Q

Queen

Vid vilken ålder pensionerar man en galoppör och vid vilken ålder börjar man träna den?

Tas in i träning som åringar, dom brukar va runt 1,5 år när man börjar inridningen..
Första start som 2 åringar (om dom e klara)

Pensioneras vid helt olika åldrar, finns ingen gräns för hur gamla dom får va för att löpa, men oftast brukar dom tas av banan som 6-7 åringar kanske... (ibland tidigare)
Har ngr som e betydligt äldre än så o fortfarande startar regelbundet.

det finns ingen åler på när de SKA pansioneras å dom inte får starta..bara dom är hela å friska..

min gick i persnjon vid 7-8 år,.
han är åtta nu och jag fick han ut av en fantastisk människa för dryga två månader sedan i malmö.

Min kompis fullblodsvalack född 1977 gjorde sin sista start som 11-åring (där han kom tvåa :)) och han dog inte förrän i höstas!

Och min hinderälskling Organisedconfusion gjorde sin sista start som 13-åring!

Liknande trådar

Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 554
Senast: CaisaCax
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 148
Senast: dobbis
·
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: DarkInNight
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 782
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka