Vilken är den bästa tv-serien du sett?

Fringe är min eviga favorit (åtminstone till sista säsongen)

Annars ligger Hart of Dixie, Schitt’s Creek, Heartland, The Heart Guy/Hjärtats vägar, Sex and the city (och nu fortsättningen And just like that), Bones och Kyle XY rätt högt upp också. Gillar serier som inte är allt för allvarliga, och som inte kräver så mycket hjärna för att hänga med
 
Åh vad svårt! Finns så många bra.

Men… Game of Thrones som etta. Har aldrig blivit så påverkad av en serie som av den. Och då bojkottade jag den de första 3 säsongerna för att det var sån hype kring den och för att jag inte gillar fantasy.

Stark andraplats Rederiet! Det finns ingen serie som den! Typ halva Sveriges skådespelarelit har ju varit med där. Kommer aldrig en sådan serie igen, den hade ju precis allt! :laugh:

Måste nämna Homeland också, en av de bästa serier jag sett.
 
Ni som skrivit Buffy. Vad är så bra med den serien? Menar ni den med Sarah Michelle Gellar?

Har jag legat under en sten? Missat något? Den är väl en tonårsserie som är typ som Sabrina Tonårshäxan??
Jag såg om den som typ 25-åring och insåg då storheten i den! Det är så starka kvinnoroller och handlar mycket om vänskap och systerskap, plus att den är både rolig och sorglig. Den behandlar svåra ämnen på ett fint sätt tycker jag.
 
Ni som skrivit Buffy. Vad är så bra med den serien? Menar ni den med Sarah Michelle Gellar?

Har jag legat under en sten? Missat något? Den är väl en tonårsserie som är typ som Sabrina Tonårshäxan??

Den med Sarah Michelle geller. Det som jag verkligen gillar är att samtliga karaktärer i serien har en stark personlighetsutveckling som inte alls är tydligt i andra serier, där många står exakt still. Plus att det finns saker som antyds ska hända i säsong 1 och 2 som händer i de sista säsongerna. Någonstans har serien hela tiden ett driv framåt. 😊
 

Liknande trådar

Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 912
Senast: Karro-Lina
·
Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 544
Senast: Silver Girl
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 533
Senast: Modest
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 644
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp