Vilken är den bästa tv-serien du sett?

Jag verkligen ÄLSKADE Upstairs downstairs!! Vad hette den på svenska? Jo - Herrskap och tjänstefolk! Idag hade jag kanske tyckt annorlunda, men då.....

Alla TV_serier jag såg som barn (då man fick ett avsnitt i veckan, bara...) - Ashton Family! Onedin Line! Mot alla vindar! Nana! Forsyte-sagan!!

Givetvis alla Star Trek!

De svenska gamla: Hem till byn! DEN älskade jag - titelmusiken inte minst..... Hemsöborna!

Brittiska Hem till gården - Emmerdale Farm - de tidiga avsnitten som verkligen utspelades på gården på landsbygden! Jag var hemligt förälskad i Jack.... :o Sen urartade serien, bytte namn till Emmerdale bara och blev nån blek kopia av Eastenders (som jag också troget tittade på under mina år i England).

Och så ungdomsserierna; Kråkguldet, Kullamannen, Follyfoot.....

:heart

Märks det att jag är född för ett rätt bra tag sedan...?
 
Senast ändrad:
De svenska gamla: Hem till byn! DEN älskade jag - titelmusiken inte minst.....
Men ja :love: ! Jag tittar FORTFARANDE på den minst en gång om året. Fullständigt idiotförklarad av kollegor uppväxta i stan. Men jag som är uppväxt i en liknande by som den i serien ser typ min barndom. Och alla karaktärerna går verkligen att applicera på folk jag känner eller har känt.
 
Men ja :love: ! Jag tittar FORTFARANDE på den minst en gång om året. Fullständigt idiotförklarad av kollegor uppväxta i stan. Men jag som är uppväxt i en liknande by som den i serien ser typ min barndom. Och alla karaktärerna går verkligen att applicera på folk jag känner eller har känt.
Och det var så tragiskt när familjen (minns inte deras namn) sålde gården och flyttade till en lägenhet i stan.....
 
Måste skriva en till serie. the extraordinary attorney Woo på Netflix.En sydkoreansk serie som handlar om en nyutexaminerad jurist som har autism och får jobb på en stor advokatbyrå. Tycker den är underbar har både humor, allvar och är väldigt bra skådespelare! Rekommenderar den verkligen.

 

Liknande trådar

Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 912
Senast: Karro-Lina
·
Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 544
Senast: Silver Girl
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 533
Senast: Modest
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 646
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp