Vilkahär rider och tävlar i trail?

Mirre

Trådstartare
Hur började ni? Varför just trail?
Bilder? Finns iof redan en bild tråd men i alla fall

Sv: Vilkahär rider och tävlar i trail?

oki fin häst!
ras? hehe du är som jag då alltså.
har en häst som måste få tänka mycket också så trail verkar funka bäst för oss. Och han tycker det är lika kul som jag

Zorro är ett 25-årigt halvblod som är pigg som attan och ÄLSKAR att tävla men helst Reining och Barral Race :rofl: Han vann Y reiningen och kom trea i B Reiningen på Greva i lördags med min medryttare. Jag och Zorro vann B Trailen och kom trea i AA Trail på samma tävling :love: :love:
Han är en riktig kompis som ställer upp i alla väder men kan hetsa upp sig lite på tävling då det är roligare att galoppera och visa upp sig för publiken istället för att gå igen om gridar :D

oki hehe.
Grattis till placeringarna! :)
Hehe låter som Herman, är roligast när det går i full kareta.
Hur gjorde du när du började träna honom i western?

Jag fick honom klar och tur var det för jag kunde ju inte rida när jag skaffade honom i aug -01. Det är han som har lärt och tränat mig :bow:

Yes ! We do it! Trail and Ranchtrail my horse love it and after he is so tired ..so he follow in sleep ... BRAINSTORM !!!!!!

?? :confused:
(fattar vad det står men vadå brainstorm??)

Jag tycker att det är kul att rida trail men hästen fungerar inte alls på tävling. Ett år startade jag ett antal gånger eftersom jag hoppades att det skulle lossna. Hemma på träning kan det gå riktigt bra men sen fick hästen spel varje gång som vi var på en ny plats.

oki synd att det inte funkar på tävling.
Ska börja träna för tränare på söndag! :)
Onödig info men i alla fall :D

:rofl: Ärtan Simpe på stora Zorro..... :rofl: ....Sorry kunde inte låta bli..... ;) :D

/Carina :eek:

Jättekul du :crazy: Det ÄR jobbigt med en sån stor häst i Trail men senast var det inga hinder som var för låga men grinden sitter ju alltid på gränsen för långt ner. Sen är han ju så stor i stegen också så galoppbommar ligger lite tätt ibland.
Men det med regnjackan VAR ojust.

hur höga brukar grindarna vara?
Min häst är ju trots allt 170 :crazy:
har också långt steg

Zorro är 165 cm och jag är ju bara 159 cm. Jag har svarat dig angående grinden på din andra tråd

Vart var det? Och vad hände med regnjackan??
På riksmästarskapen hade de en hink med som skulle lyftas över hästens rygg från ena sidan till den andra så jag skulle bra mycket hellre ta en regnjacka med fröken skvättalätt...... :angel:

Det får väl bli en mindre häst för dig i framtiden då..... :cool:

Är du inte längre!!!!! :confused: Zorro är precis två centimeter kortare än mig...... :D

Nej jag är inte längre men kompenserar det med bredden :D

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 483
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hennes häst visar tydligt att den inte trivs med att ridas på bett. Men Amy Boysen vill börja tävla i dressyr – och då är kravet på bett...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
5 459
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
15
· Visningar
1 633
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?