vilka tidningar, tidskrifter läser ni

Jag har aldrig riktigt fattat poängen med tidningar faktiskt. Får tidningen Skriva som gåva, och den är väl okej. Så mycket reklam bara. Det finns liksom så väldigt lite matnyttigt i tidningar. Mest flum.
Det är ju skillnad på tidning och tidning. Vetenskapliga tidskrifter jämfört med Se och hör, t ex. Inte kan du avfärda alla tidningar som flum?

Läser i stort sett alla svenska modemagasin. Läser kanske inte det finstilta men bläddrar igenom alla för att kolla vilka designers som är produktplacerade. Använder digital bevakningstjänst också men den är inte vattentät och kan missa.

Nej det är sant. Jag tänkte nog främst på alla som läser inredningstidningar och såna där konstiga tidningar med smink, kläder och kändisar.

Oj, jag läser massor av tidningar... tycker att det är trevligt.

DN fre-sön
Ny Teknik
Camino
Svensk Natur
Lantliv
Situation Stockholm
101 idéer
Allt om mat

Strököper även tidningar när jag ska ut och åka tåg och läser ibland mammas Allas och Lantliv mat.

Läser massor av tidningar :p
Men här är de jag läser mest/regelbundet:

Häst
Equipage
Hippson
Hästmagazinet (ibland)
Ridsport (nätet)

Mode
Elle
Veckorevyn

"Vanliga"
Aftonbladet (nätet, lite för många gånger om dagen :angel:)
DN (ibland)
SvD (Näringsliv)

Fokus och the Economist prenumererar på. Brukar köpa Ridsport special när den kommer ut. Läser även vissa facktidningar som jag får genom jobbet eller facket.

Köper ibland enstaka ex av Härliga Hund, Vetenskapens värld, Iform m fl.

Skummar DN, SvD och lokaltidningen på nätet så gott som dagligen.

De som finns hemma emellanåt är Filter, Tidningen Vi och Vi läser, Expo, Språk, Allt om trädgård och så yrkesrelaterade magasin och fackets tidning. För tillfället har jag ingen pågående prenumeration, men det händer att jag kommer över en bunt olästa Vi eller Expo på loppis.

Är vi samma person? Enda av de du nämner där som jag inte har är Allt om trädgård :D Jag prenumererar på samtliga av de andra. Väldigt mycket bra läsning! Har nog några till, men kan inte riktigt komma på vilka just nu :D

Nordvästra Skånes tidningar (Helsingborgs dagblad), Ridsport och Land kommer i lådan. Land hinner jag dock sällan eller aldrig läsa. Jusektidningen om den räknas går direkt i pappersåtervinningen. Filter, Hippson, Equipage och Lantliv köper jag med varierande frekvens. Speciellt Filter älskar jag för lite längre tågresor, de andra brukar köpas för något kortare tågresor.

Naturskyddsföreningens tidning får jag förresten också, den läser jag och gillar!

I form och Allt om trädgård prenumererade jag på flera år och tyckte om men tid och pengar har nu prioriterat bort dem som prenumerationer, händer att jag köper enstaka lösnummer.

Det enda som jag prenumererar på är lokaltidningen. Sedan läser jag gratistidningen på tåget och DN, Svenskan och ibland Aftonbladet på nätet. Därutöver en hel del jobb- och fackrelaterade tidningar. Sedan får jag tidningar från olika organisationer jag stödjer.

Bara för nöjes skull köper jag ibland trädgårds- och heminredningsmagasin. Och en och annan hästtidning.

Var förr i tiden stor tidningsslukare, prenumererade på många tidningar och har ju även jobbat med att framställa ett stort antal stora facktidningar så jag har varit storkonsument. Numera - varken prenumererar, läser eller köper. Skummar av stora nyhetssajter bara och får förstås tidningar som ingår i medlemskap som naturskyddsföreningens "Sveriges natur". Är vansinnigt trött på all j-a reklam, och ..tja..ytlighet. Fattar inte hur folk kan lägga pengar på skvaller och inredningstidningar? Riktig lyxkonsumtion som jag inte begriper mig på. Inte idag när vi har internet som de allra flesta har tillgängligt liksom.

Fattar inte hur folk kan lägga pengar på skvaller och inredningstidningar? Riktig lyxkonsumtion som jag inte begriper mig på. Inte idag när vi har internet som de allra flesta har tillgängligt liksom.

För mig är det av samma skäl som jag vill ha riktiga böcker.

För mig är det av samma skäl som jag vill ha riktiga böcker.
Riktiga skvaller och inredningstidningar? Som består av outhärdligt mycket reklam?

Jag prenumererade på ett flertal glossiga tidningar förr, som Cap & Design, Foto, Photo och glossiga musiktidningar men jag tröttnade på att betala dyra pengar på all reklam.

Skvallertidningar skulle jag inte ens lägga ett endaste öre på annat än om allt toapper var slut i världen, då kanske det skulle vara tänkbart.

Riktiga skvaller och inredningstidningar? Som består av outhärdligt mycket reklam?

Jag prenumererade på ett flertal glossiga tidningar förr, som Cap & Design, Foto, Photo och glossiga musiktidningar men jag tröttnade på att betala dyra pengar på all reklam.

Skvallertidningar skulle jag inte ens lägga ett endaste öre på annat än om allt toapper var slut i världen, då kanske det skulle vara tänkbart.
Nä, inte skvallertidningar! Men jag gillar att hålla i, bläddra och bära med mig tex Antik och auktion.

GP på nätet dagligen

Sen dimper det ner en del tidningar här, Ny Teknik, Allt om trädgård, Läkartidningen, Islandshästen, Vi i villa (tidskrift eller drektreklam?) och Faktum brukar vi köpa. Inte alltid jag hinner/orkar läsa så mycket i någon av dem dock.

Om jag unnar mig själv något kan det bli tex Cross Stitcher, eller en annan på det temat, men det är inte för artiklarna.

Hejsan kompisar.
Vilka tidsskrifter läser ni?
Dagspress:
GP dagligen
DI på jobbet
Aftonbladet på nätet

Tidskrifter:
The Economist via app
Dagens Samhälle
Offentliga Affärer
Upphandling24
Advokaten
(Alla ovan enbart när på jobbet)

Ridsport Special ibland
Faktum (varje nr)

Sedan händer det att jag köper ngn annan typ av tidskrift, antingen musik-, inrednings- eller hundrelaterad, men det är så sällan att det nästan är försumbart.

Förr läste jag en del mode- och inredningsmagasin och de består ju just som du skriver av outhärdligt mycket reklam, produktplaceringreportage och ja, inte mycket mer. Eller jo, en stor dos av "såhär borde du va' och såhär borde du bo annars är du misslyckad". Det kan man ju leva utan, så numera undviker jag aktivt livsstilsmagasin.

Riktigt BRA tidskrifter däremot, det njuter jag fortfarande gärna av. Filter, Tidningen Vi osv. Mums!

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kallar tidningarna och tidsskrifterna det för "Kom iform" när de egentligen menar banta till din "Ideal vikt"? För mig är kom i...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: Red_Chili
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
99
Senast: Badger
·
  • Låst
Kultur vad läser/lyssnar du på nu? Har du något stående boktips? Jag läser Den brutna kvinnan av Simone de Beauvoir Lyssnar: Pastor Viveca...
Svar
5
· Visningar
386
Senast: Gunnar
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar