Vilka tävlingar får man välja valfri hinderhöjd?

P

ponny_

Alltså man måste inte hoppa ex 90 cm för storhäst
utan om man vill kanske hoppa 50 cm? eller så.

skulle vara roligt om någon visste.

typ klubb eller lokal eller liknande?

får man hoppa lägre hinder än vad som finns på en lokal?
undantag dvs?:confused:

Sv: Vilka tävlingar får man välja valfri hinderhöjd?

På lokal tävling i hoppning är lägsta höjden LD för ponny och 90 cm för häst. Lägre finns inte på lokal nivå, och inga undantag görs.

PÅ klubbtävling har vissa klubbar att ryttaren själv får välja höjd. Det är ett bra alternativ om man inte vill hoppa så högt som man måste på lokaltävling.

Lycka till med tävandet! :)

På Pay and Jump får man själv välja vilken höjd man vill hoppa.

På utbildningshoppning får du välja höjden själv.

haha glömde trycka på skicka så ngn annan han förre:p

men utbildningshoppningar kan även kallas på Pay nad jump, banhoppningsträningar, clear round (dock inte tillåtet att kallas så länge har jag för mig) Finns hur många namn som helst på det, men alla är iprincip samma.

Man får ocksp välja höjd sjölv om man tävlar på sin egen klubbs träningtävling! :banana:

även det samma sak som jag nämnt;)
Träningstävlingar, banhoppningrtäningar, utbildningshoppningar, pay and jump, allt är samma sak:)

även på s.k. blåbärshoppningar är det lägre höjder och här hemma brukar vi kunna få ange höjd som vi vill hoppa på, och det beror inte på hur stor häst du har.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 284
Senast: Cambrie
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 268
Senast: Shpongle
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar