Vilka sorts lindor....

Aviatrice93

Trådstartare
Jag hade tänkt köpa Back On Track till min häst, hon har ganska stora gallor så jag tänkte att få bort dom, men vilken sorts linda ska man ha runt, fleece eller elastiska?? Jag har även lindor av annat material, nästan lite stickat eller hur man säger. aja...hoppas någon vet...:bump:

Sv: Vilka sorts lindor....

Hej! Jag har precis köpt Back on Track till benen för min häst har fått en senskada , men ja vet inte heller riktigt vad ja ska använda.. jag lägger först fleece på de känsligaste stället och sen elastisk runt om allt... De tyckte jag verkade bra;) men sen om du vet mer exakt, så an du väl mejla mig eller nåt... stormbrud@hot.....:D

Hej köp de som man slipper linda med kardborre överdrad helt suveräna man slipper linda och krångla och de kan även ha de på sig i hagen så länge de inte kör värsta racet. Lite dyrare men guld värda:love::love:. Ps vill du inte köpa dessa så har även back on track lindor de säljer till sina vaddstycken

Om du tänker ha det som stallbandage är ju elastiska absolut förbjudet!! Fleece är värdelöst till stallbandage också, jag skulle ta akryllindor.

Om du ska ha dem till ridning så tycker jag personligen mest om fleecelindor, tycker det är svårt med elastiska, men det är ju en smaksak.

Håller med!

EJ elastiska lindor till stallbandage, det fick man lära sig från början.

Ibland blir man mörkrädd vad folk kan och inte kan:eek:

INTE elastiska!!!!! Herregud det trodde jag alla visste :eek:
Jag använder fleece och det fungerar utmärkt.

Jag använder fleece till mina paddar.

Men mest tycker jag om mina paddar med kardborre. (det gör stallpersonalen oxå!!!)

Till min gamla sköthäst använde vi Flecce....!

Passa på att köp Back on Track paddar med kardborre på Hööks de har 30 % just nu!!

lill-hästen i stav har back on track, kanon priser tycker jag!

Där kostar back on track paddar med karborre 1200 kr för 4 st.
Och för 4 vanliga back on track paddar kostar det 900 kr.

:banana:

Jag använder fleece till mina paddar.

Men mest tycker jag om mina paddar med kardborre. (det gör stallpersonalen oxå!!!)

Har du de paddarna med kardborre på hela natten? När jag var och skulle handla de så sa hon i butiken att hästarna får ha dessa på sig MAX 4 timmar alltså inte hela natten??

jagblev rekomenderad i början när jag köpte mina back on track att man skulle testa ett par timmar i början /dag för att sedan succesivt öka om inte hästen reagerar, idag så lindas hon och har på sig dem minst 12 h (under natten) om dygnen som enligt veterinärens order och jag har inte märkt någonting på henne. men hon är oxå van att alltid ha lindor på natten sedan 3 år tillbaka.
Och precis som alla andra alldrig elastiska lindor på stallbandage. sedan ÄLSKAR jag att använda elastiska lindor och använder det varje gång jag rider, även i hoppning upp till 1 m sedan åker skydden på. Det är bara viktigt att linda åt rätt håll så risken minskar om lindan åker av.

Har du de paddarna med kardborre på hela natten? När jag var och skulle handla de så sa hon i butiken att hästarna får ha dessa på sig MAX 4 timmar alltså inte hela natten??

Det är gränsen för första gångerna du använder dom, sen ökar du gradvis på timmarna och då kan du ha dem över natten.

Jag har också hört att dem färdiga stallbandagen m. kardborre inte får användas någon längre tid ens med invänjning pga att dem blir för varma!

vi köpptte våra snabbandage med kardborre på www.good4u.se
där var de billiga! man kan använda de som transportskydd oxå. sen kan man ta av paddarna och sätta fast med kardborre på täcket så det blir ryggvärnare! allt i ett liksom. för det är ju så krånglit, jobbigt attt linda, sen om hästen kissar eller bajsar på lindorna är den mindre skoj :S

HURRA FÖR BoT PADDARNA SOM MAN KAN ANVÄNDA SOM 3 SAKER!

Senast ändrad:

vi köpptte våra snabbandage med kardborre på www.good4u.se
där var de billiga! man kan använda de som transportskydd oxå. sen kan man ta av paddarna och sätta fast med kardborre på täcket så det blir ryggvärnare! allt i ett liksom. för det är ju så krånglit, jobbigt attt linda, sen om hästen kissar eller bajsar på lindorna är den mindre skoj :S

HURRA FÖR BoT PADDARNA SOM MAN KAN ANVÄNDA SOM 3 SAKER!

Är det de jag köpt som du menar med snabbandage?

men nu har jag köpt BoT fleecelinda, och jag tänkte om man kunde linda en vanlig fleece linda över så inte BoT lindan går sönder, jag tänkte att hon kunde ha den i hagen! kan man göra så?

är det nån som vet om man kan göra så? linda runt en annan linda runt BoT.fleece linda, så den slipper att gå sönder?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 743
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Cactus
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 325
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31