Vilka skor till shortchaps?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerberus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 185
C

cerberus

Nu när mina höga kustenstövlar sjunger på sista versen skulle jag vilja ha ett nytt alternativ till mina läderstövlar.
Tänkte därför införskaffa ett par nätta skor och shortchaps till det.
Chapsen lutar åt dyón, men jag vill gärna ha fler alternativ.

Men framförallt vill jag ha tips på skor!
Vad har ni för några?
Vill gärna ha ett par rätt nätta skor, inga stålhättor eller supertjocka sulor. I läder ska de vara! Vad finns det att välja på, i alla prisklasser?

Sv: Vilka skor till shortchaps?

Jag köpte ett par superbilliga Jacsonskor som jag är väldigt nöjd med, kvalitén var över all förväntan, de är 'små', tunna och smidiga.
Har även haft Ariat, men de var inte riktigt värda pengarna tyvärr.

Jag kör på Mountainhorses jodpushskor till mina dyonchaps. De är av sportive-modellen så de är ganska nätta. De är usel kvalite så man får räkna med att byta en gång i halvåret om man använder dem flitigt. Fast de är inte så dyra så det stör.
Beror lite på vad man skall använda dem till.. Jag både rider och gör det lilla stallarbete jag gör i dem :smirk: Fick senast idag en 600-kilos häst på foten och då skriker tårna efter stålhetta.

Senast ändrad av en moderator:

Jag vill också ha tips på bra skor, som inte är för klumpiga.
Utan de ska vara snygga och nätta och jag vill ha mina utan snörning också.
Ska matcha dessa :d som jag ska införskaffa inom en intet allt för lång framtid
(när jag fått tillräckligt med pengar ;) )

2170410g.jpg
Könings Shortchaps i Kalvläder, finns i olika färger också :love:

Jag har Börjes svarta jodpurs-skor i läder och med stålhätta. De "andas" på sommaren och värmer kyliga höst/vårdagar till skillnad från ridskor i konstmaterial. Stålhättan märks inte, men efter att min häst en sommardag satte foten på min tå istället för på flugan som irriterade honom är det stålhätta som gäller! Kommer inte ihåg priset, men de var inte dyra (typ 300-400 kr).

Jag har ett par Ariat med dragkedja mitt fram. Hittade inga andra som var bekväma även att gå i. Är jättenöjd med skorna än så länge. De är både snygga och bekväma, dock långt ifrån billiga :smirk: .

Senast ändrad av en moderator:

Har de bra hållbarhet då? Själv har jag hört gott om Ariat, att de är sköna, bekväma osv. Men nackdelen har varit att de ej haft så god hållbarhet tyvärr. Men jag vet inte om det bara är dumma rykten eller om det sämmer?

Jag vet inte det, jag har bara haft mina ett par månader. Tycker att det är konstigt om de inte skulle hålla med tanke på priset, men det är ju förstås ingen garanti... :smirk:

Jag använde mina relativt sporadiskt (ridskoleridning) och de höll tyvärr inte särskilt länge. Sömmarna lossnade och lädret såg trist ut ganska snabbt. Men de är väldigt sköna och snygga, men jag hade önskat att de hade hållit betydligt mycket längre...

Okej, då blir det nog inga sådana då tyvärr. De ser och verkar väldigt bra, men jag tycker att det ska vara riktigt bra kvalité och lika så hållbarhet på ett par skor som kostar så pass mycket pengar.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
738
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: valy
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 361
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink... 2
Svar
37
· Visningar
12 840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka