vilka regler finns för stall??

• Anläggning
  • Trådstartare Trådstartare makejo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 037
M

makejo

Det fuinns ju regler för hur stor box olika hästar ska ha o takhöjd etc etc. men finns det regler för om det ska finnas el eller vatten i stallet?? vårat stall har inget vatten o det är ett jäkla jobb o slita hela vår vinter höst md dunkar hemifrån. men det kanske inte finns såna regler??

Sv: vilka regler finns för stall??

Nej, det finns inget som reglerar detta.

Men gå in på jordbrusverkets hemsida, där hittar du lagar och regler.

Sv: vilka regler finns för stall??

Reglerna som finns är till för djurens välbefinnande, att djurägaren sliter ihjäl sig har inte Jordbruksverket några synpunkter på. Har du däremot anställda så blir det en arbetsmiljöfråga...

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 926
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 214
Senast: Edla
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 754
Senast: malumbub
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 053
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka