Vilka örter är vanliga i våra hagar?

Fenestra

Trådstartare
Förstår att det givetvis beror på vart i landet man bor, typ av bete etc..
Men om man ser till naturbeten, vi bor ex på öland och har alvaret som granne. Finns där många ätbara örter som hästarna äter av?
Jag har precis börjat få kläm på gräsen samt de vanliga ogräsen och giftiga växter men kom på att jag har noll koll på nyttoväxterna:o.. jo maskrosen känner jag ju till och den finns väl överallt:D

Sv: Vilka örter är vanliga i våra hagar?

Du får ta med dig en flora och gå ut och examinera vad som växer i din hage! HH

Sv: Vilka örter är vanliga i våra hagar?

Hahaha.. jag får göra det!
Tänkte om det var ngn som här kände till våra vanliga svenska nyttoväxter, inte de man köper i påse utan förekommande i hästhagarna. Hittar ingen tråd om dessa..

Liknande trådar

Hästvård Hej alla, som vissa av er kanske vet bor jag med min häst i Tyskland. Idag hade vi besök av hästvagen (tangentbordet pa den här datorn...
Svar
15
· Visningar
2 832
Senast: svea
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 043
Ekonomi & Juridik Nu efter tredjeskörden kommer vi att få tillbaka en del av den vall vi har utarrenderad. Det blir lite drygt 5 ha som vi nu funderar på...
Svar
0
· Visningar
880
Senast: Nelle
·
Ekonomi & Juridik Följande dom gick att läsa i en annan tråd, och har fått mig att fundera lite... Om man, som här, blir ålagd att avsätta en...
Svar
4
· Visningar
1 605
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka