R
Rubina
Vilka muskler är starkast hos ryttare / använder man mest vid ridning vilka muskler jobbar inte lika hårt, är svagast/ behöver kompletterande träning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka muskler är starkast hos ryttare / använder man mest vid ridning vilka muskler jobbar inte lika hårt, är svagast/ behöver kompletterande träning?
tenesie: Jag har urusel koordination när det kommer till dans och rytmkänsla, men tycker inte själv att det påverkar min ridning, tycker att jag alltid haft bra känsla. tajming. balans på hästryggen, jag har faktiskt aldrig varit medveten om min koordination uppe på hästryggen.
Kanske man borde repa lite på den biten, kanske.
Tror ni att man kan bli bättre om man bara övar lite och lägger ner lite jobb på det..kanske börjar på aerobic, jag som knappt dansat någonting i hela mitt liv ? Blev nu fruntansvärt medveten om hur klumpig jag måste vara på hästryggen...
--------------------------------------------------------------------------------
Baken bör bli vältränad om du rider korrekt, dvs både "gasar" och bromsar med den (främst vid dressyr arbete), Där får du även in höfterna.