Kanske en löjlig fråga, för detta borde inte ske att man ska behöva visa något. Men om man är uppenbarligen underårig. Säg tex 13 år och köper någonting ur det alkoholfria sortimentet. Blir man då nekad endå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och apropå saker på delvis samma tema: Det var bara ren tur att mamma hade legg på sig den där dagen förra hösten när hon var 57 år...Annars vette tusan hur hon skulle kommit ut med sin svågers födelsedagspresent (aka. Vinflaska).........
Kassörskan trodde typ att hon var 30 år yngre än hon egentligen var......
Så 27 alltså då?
Ja, kassörskan trodde att mamma - som då precis fyllt 57 - var 27
Både jag och mamma såg ut som när kassörskan sa det... Alltså ja, min mamma ser yngre ut än vad hon är (58 nu), men jag hade snarare kanske sagt 45 än 27........... Kan tillägga att kassören var en kille på ca. 20-22 år.
Kanske en löjlig fråga, för detta borde inte ske att man ska behöva visa något. Men om man är uppenbarligen underårig. Säg tex 13 år och köper någonting ur det alkoholfria sortimentet. Blir man då nekad endå?
Äsch, en del är jättedåliga på att gissa ålder Tänkte mer att det inte var någon fara med att få köpa om de trodde hon var 27. Det är ju lugnt då ju
Precis, det hände en gång när jag och mitt ex var och handlade. Jag skulle strax fylla 20, men hade inte fyllt och de ville se mitt leg/körkort och sen blev vi nekade. Bara att gå ut och åka till nästa systembolag där jag stannade i bilen istället. Det var ändå inget jag drack av.Gissar att hon kunnat vägra sälja till din mamma pga misstanke om langning till minderårig.
Det tänker jag med. Vi blev nekade i somras i ett sällskap där de andra tre var 35, 29 och 30 (jag 31 men behöver oftast visa leg fortf) jag fick gå ut och leta upp legget som var nerpackat i bilen. Kassörskan bad lite om ursäkt men sa att hon absolut inte fick släppa igenom ngt när hon redan hade frågat även om hon förstås såg att jag var över 20 men inte solklart över 25.Jag tänker att det är allmänt känt att man behöver ha leg med sig som medföljare på systemet. Har man inte leg med sig följer man inte med in utan stannar utanför.
För mig känns det iaf väldigt självklart, säkert för att jag är van vid att de alltid kollar leg på mig oavsett om jag är den som handlar eller inte.
Olika bud här! Men låter logiskt om det är så som du säger !Nej. En 13-åring får köpa varor som är helt alkoholfria.
En 13-åring får även köpa böcker, presentkartonger och andra varor i butiken som inte innehåller alkoholOlika bud här! Men låter logiskt om det är så som du säger !