vilka klasser ?

C

cepeko

Kan någon skriva upp alla klasser jag får starta i ? Stor häst, 6 år.
Tack på förhand.

Sv: vilka klasser ?

Allt står i TR, som nu finns gratis på Ridsportförbundets hemsida. Tror jag har rätt...

0,90-1,40 m.

För att få starta 1,30-1,35 m måste du först kvala i 1,20. Två felfria rundor i fas I. För att få starta 1,40 måste du ha två felfria rundor i fas I i 1,30.

Gäller i 0,90-1,25 m: För att få starta avd. A måste du först ha två felfria rundor på samma eller högre höjd i avd. B. De två ritterna måste ha ägt rum samma år som hästen blir 6 år.

För att få rida avd. A i 1,30-1,40 måste du ha två felfria rundor i 1,30 m samma år.

Är väl så att 6 åringar får starta upp till MSV klass, dvs 140 hoppning. Om man är kvalad dit, dock inte svår klass (145 cm)

Så jag kan hoppa 1,20m utan att göra någonting, asså kvala och så ?
Tack för hjälpen (:

Bara en fråga på samma ämne, kval. Vem håller reda på att man ridit två felfria på respektive höjd innan man anmäler sig till nästa steg?

Som sagt det håller man själv koll på, vet inte om jag skulle våga riskera att starta fast man inte är kvalad, och sedan är ju tanken att en unghäst inte ska gå avd a förrän den är mogen. Vet faktiskt inte om det blir något diciplinärt straff:confused:

Jag har inte heller tänkt starta avd A förrän min häst är mogen men tänkte bara på att det borde noteras någonstans eftersom det finns de som inte sköter det och inte är seriösa.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under lördagskvällen gick en 1,45-hoppning av stapeln i Cannes i Frankrike. Två svenskar startade – och båda blev placerade. Klassen...
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka