Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?
Inspirerad av löparbyxtipset så gick jag in på lokala Sportringen igår och kom ut därifrån med ett par Craft löparbyxor. Red i dem i går och de fungerade superbra - dessutom som badbyxor!
Spirre och jag var på strandgalopp med dopp, nämligen...
Där kommer vi galopperandes i vattnet och så hinner jag tänka "Hm, är det inte lite djupt där framme?" sen försvann min häst under mig och jag famlade vilt efter manen innan jag dök under ytan med hjälm och allt... Efter några fumliga sekunder där vi båda försökte ta oss upp till ytan så stod vi båda dyngsura och tittade på varandra medans mina ridkompisar skrattade så att de höll på att ramla i de med...
Ni skulle ha sett Spirres min - helt obetalbar! Han hatar nämligen att få vatten i öronen så nu stod de rakt ut och han hade särat på läpparna och såg nästan ut att gnissla tänder av förtret..
Trots att jag blev blöt och att vi hade en bit hem så fick jag inga skav av byxorna och de torkade snabbt.
Dessutom beställde jag Craft piké-tröja i funktionsmaterial för runt 200 kr - finns i massor av färger!!
När jag kom hem igår så påminde min sambo mig om vår diskussion innan jag skulle ut och rida:
Jag: "Vi ska på strandgalopp ikväll!"
Han: "Men ta det nu lugnt så ni inte gör illa er"
Jag: "Tror du jag riskerar min tävlingshäst tre veckor innan tävling??"
Han, lakoniskt: "Ja."
Men roligt som tonåringar hade vi!!
/Camilla - som idag är lite rosslig och hostig i halsen... Spirre mår dock prima nu när öronen torkat!