Vilka hundraser har ni??

Sv: Vilka hundraser har ni??

Jag har en ettårig schäfer kille som heter Jason eller i stamtavlan Hestraåsens Elvis :D.

Hej!
Jag har två riesenschnauzer peppar & salt. En hanne på 5 år och en tik på 4 snart 5 år. De är först och främst sällskapshundar men har ställts ut på lite utställningar.

Hälsningar Elisabeth

Jag har en golden hane på 2,5år :love: och en schäfertik på 12 veckor :love: ......

Föder upp Fransk bulldog, Ska snart få valpar. Hon är beräknat att få dom på torsdag! :love: :bump: Har även en rottweiler hane på 8 år. men har även haft schäfer, leonberger. pudel!

YaYa skrev:
Föder upp Fransk bulldog, Ska snart få valpar. Hon är beräknat att få dom på torsdag! :love: :bump: Har även en rottweiler hane på 8 år. men har även haft schäfer, leonberger. pudel!

åh vad spännande. frallor är underbara. funderade länge på en sådan men det blev en amris istället. vad heter din uppfödning?

Jag har en shäfer/new foundland/bouvier tik som snart är 5 år och hennes dotter shäfer/new foundland/bouvier/dobberman som fyllde 2 år i februari.

Den äldsta tiken har jag tränat lydnad o agility med nu tar hästen all tid.
Nu blir det bara vardagslydnad.

Jag har två Tibetansk Spaniel hanar, en 5 år och en 8,5 år.
Tintin och Tyson heter dom ;)

Jag har en långhårig Chihuahuatik. Som sällskap till henne har jag ett riktigt yrväder på foder, en korthårig Chihuahuatik.

jag har en cavaliertik på 1 ½ år, som jag tävlar lydnad med, och så har jag en liten labradorhane på 3 månader som jag inte har börjat träna så mycket med, men det blir antagligen lydnad och spår. :)

Jag har 3 Dvärgschnauzrar och en Blandis (Border Terrier/Drever/Beagle).
Egentligen är väl bara 2 dvärgar mina, den andra är min systers och blandisen är familjens jakthund, men jag tar hand om dom allihop för tillfället.

Senast ändrad av en moderator:

Glömde skriva att vi tävlar agility med dvärgarna (och så småningom även blandisen...). Finns inget roligare!!
Min lilla Happy ser ni här till vänster i full fart över ett hopp! :bump:

YaYa skrev:

Åååhh vad spännande!
Har du haft kullar tidigare??
Vad mysigt med valpar :)

tuaphua skrev:
Jag har två Papillontikar på vardera tre år. Jag har inte haft dem så värst länge. Men nu har jag börjat fundera på att träna agility med dem. Vi har provat och båda tyckte det var jätteskoj!
De används även i avel av sin uppfödare.

Jag tävlar agility med min phaléne. Urkul och verkligen ngt att rekommendera :banana:

Från vilken kennel kommer tjejerna från?? :)

cissi_cassandra skrev:
Glömde skriva att vi tävlar agility med dvärgarna (och så småningom även blandisen...). Finns inget roligare!!
Min lilla Happy ser ni här till vänster i full fart över ett hopp! :bump:

Kul!! :)
Vilken klass tävlar ni?

Jag har en cairnterrierhane på 10 månader

supersöt och go! Men också j**ligt envis ;)

Hittills har vi hunnit med
6 utställningar,
en valpkurs,
en kurs med förberedande för lydnadsklass 1,
en "skoj"-agilitykurs,
en spår och sök kurs
och nu håller vi på med kantarellsök.

Han älskar att få spåra och söka!
Det kan vara alltifrån godis, till bollar, till matte till kantareller!
Kanonhund, verkligen!
*skryter liiite* :d

De är båda från Pappilove´s. En jättebra kennel!
Hundarna bor som familjemedlemmar och sköts toppen av sin engagerade uppfödare. Jag har fått två supergulliga tjejer därifrån. :love:

Jag har en blandrass kille rottis,shäffer,labbe blandning.
100_9820ndrad.jpg

skogsflicka skrev:
åh vad spännande. frallor är underbara. funderade länge på en sådan men det blev en amris istället. vad heter din uppfödning?

Min Yngsta heter Nanna men kalls för YaYa. Uppfödaren har inget kennelnamn och den andra för Hardedoggs Åmirra och det är min mamma som fött upp henne! Frallor är livet
Vet tyvär inte hur man sätter in bilder men har en hemsida som inte är klar men det finns bilder
http://hem.passagen.se/hardedoggs-kennel...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka