Vilka hundraser har ni??

C

Charmils

hejsan!
Som ny här och lite nollställd när det gäller att hitta här så är jag lite nyfiken vilket hundras alla har.

Själv har jag vit/svart phaléne som jag tävlar agility med och ställer ut. I stamtavlan heter han NORDUCH KBHV-01 NUCH Molargårdens Energy och tillvardags kallas han för Milton efter den vita saghästen. Hoppas på ett till utländskt cacib så att han blir INTUCH oxå men har lite svårt att komma iväg då jag ite har körkort ..

Om ett par veckor kommer nästa phalène (förhoppningsvis) En liten kille som ska heta All-About-Me i stamtavlan. Ingen aning vad hans ska kallas för ännu men Baloubet är på tapeten.
(kom gärna med hopphäst förslag. Namn från hästar i samma klass som Baloubet. Hade det varit en tik hade det blivit en Kaluscha)

Mvh C :)

Sv: Vilka hundraser har ni??

Hej och välkommen!

Jag har två st schäfrar, en hane och en tik. Har endast haft schäfrar i min ägo, men jobbar med hundar och får möta många många raser dagligen.

Har en s.k. pitbullblandis och en belgare (terv) :)

Jag har en Grand Danois pojke på 11 månader ..

Han är en sällskapshund som vi ev skall ställa ut nu i höst..

Vi har även tänkt gå fortsättningskurser i lydnad och prova spåra :D

Jag har en blandras karelskbjörnhund/jämthund. :d
Fast alla tror att han är renrasig :smirk:

Han är inte den keligaste men han är ju faktiskt en jakthund :)

//Chima

Har 2st blandraser blandning mellan Chihuahua och Papillon :love:

Jag har två äkta bastarder (Sch/BC - Sch/BC/ Collie) och en Dansk/Svensk Gårdshund

Jag har en blandrashund som jag tagit över för några månader sedan. Det är en tik på 9 eller 10 år. Man vet inte riktigt. Hon har haft det svårt i livet och ska nu bara få ha kul resten av livet hos mig.
Vi går en "vardagslydnadskurs" bara för att göra någonting, det uppskattar både jag och Fia som hunden heter. Hon är en blandras mellan Schäfer/Tervurens/nån jakthund.

Bild på Fia:
http://hem.passagen.se/baha2433/P1010016.JPG

Dvärgschnauzer och en blandras med hälften tax.

Efter att ha läst Hundsports rasspecial om taxen så undrar jag om det överhuvudtaget ingår andra raser än just tax i vår hund. De kunde lika gärna ha beskrivit honom! :eek:

Han har alla de egenskaper som tidningen tillskrev taxen. :cool:

har en alaskan husy/vorsteh blandnings hane :love: som jag tränar drag med :)

Min familj är sedan förrförra torsdagen ägare till Izor, som är en svart dvärgschnauzer på nästan 10 veckor.

Jag har två st dobermanns. Har tidigare ägt en mellanschnauser samt under en period haft hand om en labrador.

Jag har en dvärgpinscher som heter Julie som jag tränar lydnad med och som ställs ut. Förhoppningen är att hon ska bli början på ett uppfödning i liten skala. Hon är i dagsläget 1 år.
Sen bor även min systers papillon här i några månader. En 9 år gammal surgubbe :D som heter Midas.

Jag har en Grosser Schweizer Sennenhund på drygt 1 år. Vi får se vad det blir av oss, ngt ska vi hålla på med men har inte klurat ut vad vi lämpar oss bäst till än..
Ställas ut ska han dock pga uppfödarkrav, samt mentalbeskrivas för att se om han kan användas i aveln.

Hej!

Jag har en Norsk Buhund (hane 8år) och en korsning mellan schäfer och Labbe (tik 8månader)

:banana: :banana: :banana:

Hälsningar P

Aningsfull skrev:
Jag har en dvärgpinscher som heter Julie som jag tränar lydnad med och som ställs ut. Förhoppningen är att hon ska bli början på ett uppfödning i liten skala. Hon är i dagsläget 1 år.
Sen bor även min systers papillon här i några månader. En 9 år gammal surgubbe :D som heter Midas.

Min systers phalène heter Midas..Jag som döpt den :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka