Vilka hundar är farliga för getter?

Sv: Vilka hundar är farliga för getter?

escodobe skrev:
Visst finns det hästar som attackerar hundar(har själv tagit hand om en sådan) men det finns gott om hundar som både har jagat/hetsat hästar så att hästrna skadats och sådna somhelt enkelt har attackerat hästar med stora skador som följd.

Det har jag aldrig sett eller ens hört talas om :confused: Vad var det för hästar/hundar? Var det föl inblandade?

Jag kommer inte ihåg detaljerna så det får du fråga henne om, men hon hade ett dräktigt sto som blev jagad så hon kastade. Det har även varit skriverier om en ryttare som blev attackerad när hon var ute och red på Djurgården, hunden högg hästen upprepade gånger innan ryttaren kastades av och hästen skenade hem till stallet. Finns fler fall där hundar jagat även hästar, så någon garanti finns inte. :crazy: Även en hund som bara vill leka kan skada djur då de stressas och i värsta fall blir bitna under jaktens upphetsning. En uppfostrad och djurvan hund lär inte vara någon fara, men ouppfostrade hundar kan alltid vara en risk.

Det var väl några hästar som blev attckerde av en hund när de kördes på en student elelr likande, Likså några hästar som hde blivit bitna i en hage osv.
Hästen jag kände som attackerade hundar hade blivit jagad av hundar som föl, har jag hört.

Mia_R skrev:
Jag kommer inte ihåg detaljerna så det får du fråga henne om, men hon hade ett dräktigt sto som blev jagad så hon kastade. Det har även varit skriverier om en ryttare som blev attackerad när hon var ute och red på Djurgården, hunden högg hästen upprepade gånger innan ryttaren kastades av och hästen skenade hem till stallet. Finns fler fall där hundar jagat även hästar, så någon garanti finns inte. :crazy: Även en hund som bara vill leka kan skada djur då de stressas och i värsta fall blir bitna under jaktens upphetsning. En uppfostrad och djurvan hund lär inte vara någon fara, men ouppfostrade hundar kan alltid vara en risk.

Mina hästar skulle sparka om någon hund försökte bita dem. Min granne envisades med att gå i hagen med hunden i koppel (fastän jag sa att han borde hålla sig på andra sidan staketet). Mina hästar blev självklart nyfikna och ville nosa på hunden, sedan vände mitt sto rumpan till och markerade "försök inte med något här, för här är det vi som bestämmer". Fast mina hästar är heller inte ett dugg rädda för hundar.

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 893
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 760
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Igår skjutsade jag grannen till veterinären med en av de finaste schäfrar jag någonsin känt. Vi hade tid kl 08.15 och mindre än 30...
Svar
5
· Visningar
1 248
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Jag satt häromdagen och funderade över vilket hundtätt område jag bor i..gjorde en lista och räknade upp alla hundar jag kunde komma på...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 276
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar