Vilka hästtidningar läser ni?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
* Som rubriken säger *

Vilka hästtidningar läser ni? Och läser ni de i pappersform eller på nätet? :D
Hur länge har ni läst de?

Eftersom att jag är TS så får väl jag äran att börja :)

Jag läser Equipage och Dressyrmagazinet (som tyvärr bara verkar ha kommit i 1 nr?? :() och Hästfocus i pappersform.
Equipage har jag läst i kanske 5 år, Dressyrmagazinet är från 2011 tror jag och Hästfocus har jag läst sedan kanske 1,5 år.

På nätet läser jag Tidningen Ridsport och Hippson, vilka jag också läst i ca. 5 år.

Oj, höll på att glömma; Smygläser ju Min Häst i papperformat också ibland :o Kan inte få nog av Mulle och de andra Lena Furberg serierna :laugh:
Min häst har jag väl läst så länge som jag varit läskunnig typ (vilket är sedan jag var 4 år, dvs. i 12 år).

Sv: Vilka hästtidningar läser ni?

Prenumererar på Ridsport och har gjort det i ett antal år nu.
Prenumererar även på Min Häst sen några år tillbaka, är 28. Gjorde det när jag var liten men så blev jag tonåring och då kändes det pinsamt men nu är jag vuxen och säker i mig själv och är stolt över det.

Läser ibland Hippson på nätet.

Ridsport, Ridsport special och Hippson.
I pappersform.
Sedan kan någon annan tidning även följa med hem någon gång.
Men mest de ovannämnda.

Prenumenerar på Lucky Rider, köper Hästmagazinet när det ser intressant ut. Läser diverse amerikanska tidningar på nätet :)

Prenumererar även på Min Häst sen några år tillbaka, är 28. Gjorde det när jag var liten men så blev jag tonåring och då kändes det pinsamt men nu är jag vuxen och säker i mig själv och är stolt över det.

OT
Jag prenumerade också på Min häst långt efter jag passerat 30 men avslutade prenumerationen då jag tyckte det var samma saker som dök upp hela tiden. Så blir jag en dag uppringd utav Min hästs förlag för att få ett erbjudande om ny prenumeration och försäljaren inleder samtalet med att fråga efter mitt namn och fortsätter med följande mening.
"Har du pappa eller mamma hemma lilla vän?" O_o

Jag måste låta väldigt ung i telefon :) vilket man kanske ska ta som en komplimang men det var ett bra tag sedan jag var tvungen att ha målmans tillåtelse för någonting så jag blev först riktig paff. Tydligen tar de för givet att man inte är över 13 när man prenumerar på serietidningar ;) men försäljaren bad så mycket om utsäkt dock så gick jag inte med på någon ny prenumeration.

Smygläser hästmagazinet på jobbet, tycker tidningar är så vansinnigt dyra ofta 69 eller 79kronor, och mycket mindre läsning än i en bok för samma pris! Equipage gillar jag bäst, den är så mångsidig. Händer att jag bläddrar i en Min Häst ibland, åldern till trots :D

Det varierar lite månad till månad.
Ibland köper jag mer tidningar än jag brukar göra.
Men jag köper alltid Hästmagazinet och Min Häst! :D

Prenumererar på Hippson- tycker den innehåller en bra blandning av sånt jag gillar
Bibblan har Hästfocus som jag lånar ibland, fast jag inte gillar den, ibland vill jag bara slå mig för pannan när jag läser den..
Strönummer av ridsport
Gillar Equipage men tycker den är för dyr
Köper gärna strönummer av tyska och engelska magasin när jag kommer åt

Jag köper ofta strönummer av Hippson och Equipage kan hända att det blir prenumeration när studierna är slut;) Har prenumererat i omgångar på båda och det är de ända jag gillar och har läst de sen de kom.
Kan hända att en Min häst slinker ner ibland när jag handlar, prenumererade på den när jag var yngre.
Blev lite sugen på en prenumeration av Min Häst nu!

Jag läser i stort sett bara Lucky Rider...hinner liksom inte med andra tidningar...O_o

Jag har prenumererat på Equipage men nu köper jag lösnummer om jag tycker det är nått särskilt intressant. Det händer då och då att jag köper några av de andra som finns också med oftast Equipage.

Prenumererar på Ridsport, Hippson och Equipage. Köper lösnr av Kentaur och ibland Hästmagazinet.

Lucky rider bara, som är en westerntidning. I pappersform som kommer i brevlådan :p

Läst i två år tror jag!

Jag prenumererar på Ridsport och Hästmagasinet. Får hem båda i brevlådan :)

Senast ändrad:

Köper Ridsport och ibland Hippson el Equipage om jag känner för att lyxa till det:p. Tycker dock att Ridsport blivit väldigt mycket bättre sen senaste makeovern att den känns som den enda tidning jag behöver:).

Hästfocus har så dålig research och kunskapsnivå att jag får utslag av den.

Det jag gillar med Hästfocus är att det är den enda tidningen som inte är en "mode-tidning". Och att det alltid är många reportage från olika synvinklar. Som med allt man läser får man ju läsa med ett källkritiskt öga och notera vem avsändaren är (författaren), men jag förstår inte varför det skulle vara dålig research när det vanligtvis är utövarna själva som skriver om sin gren? Exempelvis serierna om beridet bågskytte, akademiska markövningar, etc? Eller reportage från besök på olika ridskolor/anläggningar? Eller djupdykningen i fodertillskott, där veterinärer och agronomer gav exakt samma råd som de flesta bukefalister gör? (analysera grovfodret, ge endast kraftfoder om det behövs pga analysen, tänka på att det inte finns vetenskapliga undersökningar på de flesta ört/fodertillskott)?

Equipage och Hästmagazinet gör mig frustrerad, kan lika gärna läsa Elle om jag vill ha modetips. Dom känns bara glossiga och reklamiga.

Islandshästen, Häst & Ryttare och Equilibris. Ibland Ridsport, Hästfocus m fl.

Liknande trådar

Kropp & Själ När ska man göra det egentligen? Vad är depression och vad är normal buckla i livets väg? Jag har så länge jag kommer ihåg alltid...
Svar
13
· Visningar
2 493
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 868
Senast: lewellyn
·
R
Utrustning Hallojsan Min första tråd här, som ni kanske ser. Jag känner att jag är ute på okänd mark lite här, men är ändå tacksam för all hjälp...
Svar
13
· Visningar
2 369
Senast: Wilfa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama