Vilka hästar/ryttare vill ni se i VM-final nästa år?

Sv: Vilka hästar/ryttare vill ni se i VM-final nästa år?

fnorr skrev:
Jag glömde en häst, Mozart som är hos Whitacker nu.

Haha, jag har sett två ryttare rida den hästen, när MW hoppade honom såg det ju inte direkt så samspelt och harmoniskt ut! :crazy:

jaha, va coolt, det kan ju bli hur bra eller hur konstigt som helst :)

Ja det gjorde de i Jerez, har väl "alltid" varit så... De enda som inte tycker det är kul är ryttarna själva sa nån reporter :P

Jag skulle vilja se:

*Ehning
*RGB
*Skelton
*Lansink

Dessa ryttare tycker jag rider trevligt. Rodrigo kommer nog inte till final för det brukar ju inte gå så jättebra för honom i mästerskap, borträknat OS förra året då han ÄNTLIGEN vann guld. Ludde vet man aldrig med, Meredith vill jag inte se i finalen, gillar henne inte alls, Baryard kommer ju som vanligt floppa, men helt klart kommer det bli spännande.

Själv ska jag ner till Aachen men på dressyren så jag kommer inte vara kvar när hoppningen startar veckan därpå. Men SVT kommer säkerligen sända hoppningen men dressyren kommer antagligen inte visas.

Nyfiken....vem har du sett mer pâ Mozart de Hayfatte?

Hm... Kommer inte på det nu, sitter i skolan. Kommer hem om en timme, så kan kolla då ;)

Men det var i somras iaf. Såg MW hoppa Mozart i början av hösten.

Vertigo skrev:
Ja det gjorde de i Jerez, har väl "alltid" varit så... De enda som inte tycker det är kul är ryttarna själva sa nån reporter :P

Vilka var det som bytte och med vilka hästar senast?

Helena Lundbäck- Mynta
Peter Wylde- Fein Cera
Dermott Lennon- Liscalgot (han vann ju)
Eric Navet- Dollar du Murier HTS Seine ( Eric vann ju ryttarVM här hemma i STHLM 1990 efter en fin final med bla. Milton och JW)

Jfrelin skrev:
Helena Lundbäck- Mynta
Peter Wylde- Fein Cera
Dermott Lennon- Liscalgot (han vann ju)
Eric Navet- Dollar du Murier HTS Seine ( Eric vann ju ryttarVM här hemma i STHLM 1990 efter en fin final med bla. Milton och JW)

Tack!
Gick det bra för Helena på de andra hästarna?

Nja det kan man väl inte säga. Hon fick 4 fel på Mynta, 12 på Liscalgot, 3 på Fein Cera och 2 på Dollar. Mynta gick inte felfritt med någon. Hon hade 4 fel med alla ryttarna.

Jfrelin skrev:
Rodrigo kommer nog inte till final för det brukar ju inte gå så jättebra för honom i mästerskap, borträknat OS förra året då han ÄNTLIGEN vann guld.
Fast han har ju vunnit ett VM-guld, med Gandini Lianos i Rom 1998. (2:a kom Thierry Pomel, FRA, Thor Des Chaines, 3:a Franke Sloothaak, GER, San Patrignano Joly Coeur, 4:a Willi Melliger, SUI, Calvaro V)

Det är sant det hade jag helt glömt bort:o .............. börjar tydligen bli virrig.

Brukar du vara här nere pâ tävlingar dâ för dom har väl aldrig tävlat i Sverige?

fnorr skrev:
Brukar du vara här nere pâ tävlingar dâ för dom har väl aldrig tävlat i Sverige?

Nope, inte där nere. Han red Mozart nere i Lummen.

Jag var ocksâ i Lummen:)

Jag sâg dom (för sista gângen ialla fall tillsammans) i maj pâ belgiska mästerskapet. Jag är rätt sâ förtjust i Mozart, även om han inte är världens bästa....Gregory tävlar numera fôr Ukraina och JC Vangeenberghe ocksâ

Sorbe skrev:
*host host* Jag har sett den och den är för långt fram... Hoppa in i tråden "Cinderella såld" så kan du läsa mer om våra kommentarer där... :smirk:

Hmmm om det är du på din avatar e d ju inte du som ska klaga på folks skänkelläge

I finalen vill man se:

RGB - Macinley - En av världens bästa ryttare som kämpar som ett djur för att bli bäst.
Kristina Liebherr - LB No Mercy - Coolaste hästen som kan bli hur bra som helst.
Meredith MB - Sheckmate el. Shutterfly - Amerikansk ridning borde fler titta på och ta efter.
Rodrigo Pessoa - Baloubet du Rouet - När han e på bra humör finns det ingen bättre eller snabbare häst, det är alltid roligt att kolla på mr BdR. Dessutom är han ju rätt gammal nu så man vet ju inte hur länge han klarar...

Reserv: Marcus Ehning - Gitania - Otroligt fin häst och den snyggast ridande människan,....

Liknande trådar

Hoppning Med hästbyte, ni vet! Och inga patriotiska förslag om "alla svenskar", utan sådana ni skulle vilja se rida nån annans häst, eller se den...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 482
Senast: Nelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Senskada pga spark