Vilka har kanin honor tillsammans?

charmant

Trådstartare
Vilka har kanin honor tillsammasn som INTE är mamma och dotter eller syskon?Hur har det gått när ni släppt ihop dom osv...
Tydligen säger många att det INTE går att ha kaniner ihop så men jag satte ihop mina i går och det har funkat bra faktiskt....

Sv: Vilka har kanin honor tillsammans?

jag har massor av honor tillsammans som inte är släkt med varandra..

har tre stycken honor tillsammans i en bur.. och tre stycken i en till.
och sen så har jag en annan bur, men där är det bara två ^^

funkar jättebra hos alla..
och när jag släppte ihop så sprang dom efter varandra lite bara, men sen har det slutat :)

Kanon ju:) Min äldre hona jagade den lille lite grann och den lille sprang och gömde sig...men det verkar bli bra för i går så hoppade dom i sadelkammaren tillsammans...;)

hehe okej ;D
jo den som redan har varit hos dig har ju övertaget liksom, så det är ju inget konstigt alls ^^

Min medryttare som också får vara kanin skötare;) har inte ringt och rapporterat något i dag heller när hon har varit i stallet så det är säkert lugnt:) Längtar till i morgon då ska jag gosa med den lille :love:

Jag har aldrig haft problem med att ha kaninhonor tillsammans.
Det är hanar som inte funkar ihop.

jag återkommer med "skvaller"om hur det går i morgon när jag varit och tittat till dom små liven:D

hanar kan visst funka ihop...
hade tre hanar ihop i ett år utan bråk. sen började dom rida lite på varandra, så jag särade på dom.

vet några andra som har haft kullsyskon (bröder) ihop hela livet.

Min medryttare som också får vara kanin skötare;) har inte ringt och rapporterat något i dag heller när hon har varit i stallet så det är säkert lugnt:) Längtar till i morgon då ska jag gosa med den lille :love:

Dom såg hela och levande ut båda två. Så söta! Lillan satt bakom buren och tryckte när jag kom men sen var dom ute och röjde runt i halmen båda två. Verkade inte vara några hard feelings där inte :love:

Dom såg hela och levande ut båda två. Så söta! Lillan satt bakom buren och tryckte när jag kom men sen var dom ute och röjde runt i halmen båda två. Verkade inte vara några hard feelings där inte :love:

kanon ju;) Visst är hon rar den lille nya??Sååå söt..Lilla Selma haha Hårbollen...

jag har hafft två st honor som inte änns kännde varan som inte hade sett varran :angel: och de bråkade lite i början:mad: men det gick bra sen ;) :rofl: :rofl: :) :banana:

Jag har alltid haft hanar ihop & honor ihop. Ibland blir de bråk i början men de går över väldigt snabbt. Jag har iallafall aldrig haft en skadad kanin! Men bara för att det har gått bra för mig behöver de ju inte betyda att det alltid funkar ;)

På den tiden när jag hade kaniner släppte jag ihop en hon med två andra och det var inga problem alls. De två första var syskon.
Visserligen släppte jag ihop dom i en bur som var ny för alla tre.

Dom är sååå bra kompisar nu..dom leker,sover och äter tillsammans ...jätte rart...den äldre honan är dock dominantare men det är ju ganska naturligt...Hon "juckar"lite på den lille i bland och jisses vad jag vände upp och ner på henen fort för att se om jag hade missat snoppen men där fanns ingen:smirk:

hej, :)
jag hade mina honor tsm ett tag typ nåra månader, och sen började dom bråka, så sörade jag på dom, sen kom det en kaninbebis till(vi har dom i en box, avdelad med kompostgaller) och då tänkte vi att den kanske kan va med den snällaste av mina, men de gick inte så alla kaniner va själva, men nu bor bebisen med den arga kaninen som nu är snäll, och den snälla kaninen som blev arg bor själv! :angel: owh, vad rörigt de blev, men ni fattar! :smirk:

hanar kan visst funka ihop...
hade tre hanar ihop i ett år utan bråk. sen började dom rida lite på varandra, så jag särade på dom.

vet några andra som har haft kullsyskon (bröder) ihop hela livet.

Jag hade mina ihop 1½ år innan dom börja bråka. Nu är de kastrerase och bästa vänner :D

Vilka har kanin honor tillsammasn som INTE är mamma och dotter eller syskon?Hur har det gått när ni släppt ihop dom osv...
Tydligen säger många att det INTE går att ha kaniner ihop så men jag satte ihop mina i går och det har funkat bra faktiskt....

Min kompis hade sina honor ihop i ett år. sen börja de bråka och hon sära på dem. sen släppte hon tillbaks dem igen och det gick bra i några månader. nu är de skilda igen.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama