Vilka här håller på med roping?

T

Ticka

Vem tränar ni för å hur långt har ni kommit? Vad har ni för hästar?Nån som ska tävla i år?
Jag har precis börjat..kastat lasso har jag gjort ett tag men nu har jag tagit med mg hästen för första gången...4 år e hon å precis inriden. Det e så himla kul!:banana:

Sv: Vilka här håller på med roping?

Du är inte ensam. Jag är ropingryttare :banana:
Och det är skit kul. :)
Tränar några gånger i veckan, både från mark och från hästen.
Roping för tränare blir det kanske var tredje månad eller något sånt.
Ska tävlas som bara den i år. Tävlade även förra året. Det är så himla skoj :rofl:

Vem tränar du för? Vad har du för häst?

Jag tycker roping är jättetufft! :D
En vacker dag ska jag också lära mig att svinga lasso!

Det E jättetufft:banana:
Å du skulle bara veta hur tuffa vi e som håller på mä´t;)
Eller...kanske inte...men hästarna e tuffa ialla fall!

Wiho! Jag får väl spara lite pengar och gå en snabbkurs!

Det tycker jag absolut! Om du bor runt gtb så kan du komma på våra träningar:idea:

Skulle också vilja prova på det nån gång, men det får bli ett annat år, iår blir det kor!:)
Är du med i west star?

Nä, jag bor i kinna å vi har tommy där varannan vecka. Han e så duktig!:bump:

Tommy brukar komma å hålla clinic´s lite då och då. Jo han är bra, duktig på att lära ut. Jag har ett Quarter/halvblod som jag tränar och tävlar på. Hon funkar super bra :rofl: Vad har du själv för häst? Ska du vara me å tävla på April open? Det ska vara en dummy tying cup då. Blev inte så många ropingklasser på den tävlingen i år, lite trist.

Både jag å min tjej e gröna i ropingen så vi får nog lugna oss med tävlandet...Linar mest nu.
Va kul med en dummy tying! Bara måste dit!:banana:

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 880
Senast: Ajda
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka