Vilka har belgiska vallhundar här?

Sv: Vilka har belgiska vallhundar här?

Bettan :love:

Jag är också lycklig ägare till en majonäs. Världens bästa om man frågar mig :angel: En otroligt mjuk och förig tik, som verkligen försöker göra sitt absolut bästa. Hon är bra med folk, miljöstark och har en bra dådkraft. Inget har väl lyckats skrämma henne än. Med undantag för en stubbe när hon var drygt 15 veckor! Hennes brist är väl egentligen att hon är lite för mjuk för mig. Så det är kanske mer min brist än hennes? ;)

Hon tränar i skydd (under perioder nu för tiden), sök, spår och lydnad. Men är bara tävlad i lydnad och sök än så länge.

En urfälld Bråka med is i både skägg och bryn;
vackra-brc3a5ka.jpg

Då ska du se henne med päls och sin färg! Då får jag faktiskt säga att hon är rätt snygg, svart och röd. Inte som nu; gul och grå och lite vit...

KråkanBråkan :love: men hahaha hur kan hon ha frost på ögonbrynen?? Ser ju jättelustigt ut;)
Men har hon tappat färg på bröstet el e det bara som urfälld -Hoppas på att Bettans bara tagit lite ledigt och att hon ska bli svart igen-

Senast ändrad:

Hon ÄR faktiskt snygg Bråka (kommer från en som väldigt sällan tilltalas av mallinutt utseende). Vackert huvud!

Hemma hos oss bor sexåriga Lindjax's Casper. Föredetta polishund, numer väktarhund och förhoppningsvis med uppkörning inom försvarsmakten i vår. Gubbens tjänstehund och min värmboll i sängen. Tyvärr inte tävlad sedan han kom till oss pågrund av ointresse. Är mycket glad att det var en malle som vi fick förmedlad till oss, även om det inte bara varit en väg av rosor har han lärt oss otroligt mycket. När vi köpte honom var han ytterst olämplig som familjehund, visst har han sina egenheter fortfarande men det är verkligen en helt annan hund. Från början var det bara vi som fick ta i honom, nu kryper han mer än gärna upp i famnen på en del kollegor. Tyvärr drabbas Casper av vattensvans titt som tätt, så de har blivit ett lite pusslande med både träning och övningar.

Nästa år hoppas vi på att familjen får utökas med en valp..

Senast ändrad:

Hej alla,

jag har en groenhane på drygt 7 månader som jag importerat från Finland.
Han tränas i dagsläget i spår och lydnad och kommer i framtiden att användas som rapporthund.
Jag har länge vetat att det är en groenendael jag ville ha och gav mig fasen på att hitta en riktigt bra, letade länge för att hitta rätt individ och den här killen är verkligen mina drömmars hund, har alla pusselbitarna på plats och är fantastisk att träna och leva med.
Har inget webalbum så jag kan tyvärr inte bidra med en bild men han är svart, 55 cm hög och väger 18,5 kg och har mycket päls.:love:

kl

Jag är uppväxt med bl.a. tervar (som jag tyvärr inte minns eller har åtgång till varken kennel eller stamtavla) och tycker att belgarna är oerhört vackra och ståtliga hundar med reservation för den strävhåriga. Följer därför tråden, men kommer nog inte att tillföra så mycket mer än ett och annat glatt tillrop :D

Vilken seriös bild på Nike förresten. Så är man inte van att se henne ;)

De flesta schäfermänniskor tycker Bråka är snygg. För att hon är lik en schäfer sägs det :mad:

Hon har helt klart schäferskalle. Sen är ju färgen på henne helt underbar :p

Ja, Nike kan nån enstaka gång ligga stilla o se skötsam ut :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka