Vilka har belgiska vallhundar här?

SannaMark

Trådstartare
Det vore kul att veta hur många det är som har belgare här och varifrån era hundar kommer och vad ni gör med dem :)?

Vi har två mallar i familjen, Daneskjold Nike (Daneskjold Epo - Cheyenne van de Duvetorre) dansk import som tävlar elit skydds och Krokasmedens Gladiator (Daneskjold Epo - Krokasmedens Akita). Gadd som han kallas har gjort appellen och tränas för att starta lägre klass skydds till våren :) De är halvsyskon alltså och Nike är mest min hund och Gadd är mest husses :cool:

Nike
1257021132_resized.jpg

Gadd
hans-1-large_92264555.jpg

Senast ändrad:
Sv: Vilka har belgiska vallhundar här?

Inte än, men om något år förhoppningsvis!

Måste bara övertala sambon - som vägrar och tänker kasta ut mig om jag kommer hem med en malle. Men än är inte sista ordet sagt! :devil:

Ärligt så kikar jag in er hemsidan ibland och kollar vad ni hittar på ;)

Ingen belgare men syster och tillika sambo har en kusin - Holländare. Pappan är inmönstrad med en stor del malle i sig. Knappa året än så länge, men planen är IPO lydnad och bruks.

dsc_0762.jpg

dsc_0747.jpg

dsc_0416.jpg

:love::love::love:
Åh de är så vackra!!!!!
Hade jag inte haft nån hund nu hade de blitt en holländare! Men tiden finns liksom inte i dagsläget för en hund som kräver såpass mycket..

Jag är dagmatte åt en Tervueren. En liten dam.
Vad vi gör? kontakt övningar och sök än så länge..

31867353.jpg

Hon har blivit av med valppälsen och börjar äntligen få igång kragen ordentligt :)

Jag har en malle på 7 månader. Tysk import. Coyote Royal de Malines (e. Solero des Teutones u. Babouche Royal de Malines).

Min första belgare. Lite kontrast på "gör först och tänker sen, eller inte alls" i jämförelse med mina tidigare lapphundar som nog använder 70% mer av sin hjärna :D. Trots detta så trivs jag med honom och hoppas och längtar tills vi ska ut och tävla :)

06.jpg

02.jpg

Aka: Coy, Kaj-Åke eller Mallejäveln.

084.jpg

Kul att se dig här :)!

Jag har ingen egen men är hel- och halvtidsmatte till två tervar.
Kalle:
Kalleekliden.jpg

Paffen:
hundar-030besk.jpg

Har haft en grönis som inte finns kvar på grund av mentaliteten.

Så jag kikar bara in för att njuta lite av dina två! :love:

Glömde... Kalle (e Leslie's Regall u Grey Arrows Guardian Angel) är viltspårschampion och har tävlat lydnadsklass 3 + lägre spår med matte. Numera är han mest pensionär :).

Affe (e Marimicks Baxter u Lilla Eklidens Chablise) är drygt ett år så för honom väntar bla MH och röntgen och sen tänker sig väl husse ut och tävla men riktigt vad är det ingen som vet, de tränar allt möjligt. Lydnad och bruks av något slag lär det bli i alla fall.

Har tyvärr ingen längre men har haft en bunt Tervorister :love:
Den sista och den som jag saknar varenda dag som går blev 17 år gammal.

Korad med 237 p.
När Highsky's Paotou rumlade över Regnbågsbron så bytte jag ras, jag insåg att jag får aldrig en sån som henne igen. :cry:
Sen iof ska jag väl lägga in också att jag valde att dra mig undan rasföreningarna när 'Titti' var yngre då det var oerhört mkt fuffens och skitsnack i framförallt de röda och svarta kretsarna..

Min lilla malle tik,på bilderna e hon runt 2-3 månader, nu är hon nästan 8..
Blacknecks B flisa heter hon. När hon blir stor ska hon vara agility, lydnad, rallylydnad, freestyle, spår och viltspårs hund (och utställningshund). :D

ioolmc.jpg

okbns.jpg

jrac0k.jpg

Jag har ingen belgare själv men pappa har. Vilda (tror hon är runt 13-14 år nu) heter hon och är pensionär, livsnjutare.

Jag har en 5-årig Malletik från Sennivikens kennel. Längta är efter Viggo Des Loups Mutins och Seneca Ar Av Nangijala.
Hon tränas i spår, lydnad och skydd. :)

00000016.JPG

00000012.JPG

Jag har två malinutter hemma.. En gammal gubbe på snart 11 från Blacknecks och en 3årig tik från Segervittringen:) Båda går i tjänst (väktare), visserligen är den gamle mer el mindre halvtidspensionär:)
Här tränas skydd, bruks och lydnad:)
Får lägga in bild när jag sitter vid datorn och inte surfar på telefonen:p

Lite nyfiken, men vad är egentligen skillnaden mellan holländarna och belgarna? Utseendemässigt ser jag men tänkte mer rent mentalt och arbetsmässigt?

/Camilla

Tack för alla svar :) Kul med så mkt bilder på fina hundar! Speciellt översta bilden på Blackencks B`Flisa är ju helt underbar :love:

Min gamla tant från de sista åren,på bilderna runt 15 år
tittihuvudsida200418.jpg

tittifram200415.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?

Hästrelaterat

Tillbaka