Vilka har araber för galopp?

Sv: Vilka har araber för galopp?

KL

Det undrar jag också!? Vore ju kul om det var lite folk :)

Jag har en i stallet. Jag har även engelskt fullblod men han har lagt löpskorna på hyllan.

Jag har varken licens eller nån galopphäst men är sugen på att förvandla mig till en amatörtränare och sätta mina unghästar på galoppbanan :p Har bara araber.

Lite dum fråga kanske, men finns det höjd gränser eller kategorier för araber inom galopp, eller är alla i samma lopp ovasett storlek? (med vuxna ryttare alltså)

Nu har ju inte jag nån galopp ambition direkt, och har en dräktig arab så är ju itne så aktuellt hihi, men var bara nyfiken.

raderat pga. av dumt forum som gör dubbelinlägg.

Alla araber springer mot varandra ingen indelning, det samma gäller ju med fullbloden dom är ju också mycket varierande i storlek. Det enda som delar in dom är ju deras handicap (och ålder i vissa löpningar) men hcp får dom ju ut efter sina prestationer.

Liknande trådar

Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: Kamomilla
·
Övr. Grenar Är det nån i Sverige som följer detta race? Höjdpunkten på almanackan här I Australien! Tisdag 5 November, 3200m Final-startfältet samt...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Seabaz
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 198
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 889
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30