Vilka frukter äter era hästar?

Sv: Vilka frukter äter era hästar?

min ena häst äter allt. alla sorters frukter och bär, potatismos, lingonsylt, cocacola, saft, bullar, muffins, kakor (t.ex vanilj drömmar dom älskar han):rofl: han äter allt han får tag i:angel: de är väl både bra och dåligt:crazy:
 
Sv: Vilka frukter äter era hästar?

Min Rose älskar bananer. Det man ska tänka på när man ger djuren frukter är alla besprutningar de har på dem. Ge aldrig din häst besprutade frukter om de inte skalas först och ge dem i små mängder. Rose älskar även apelsiner men jag försöker så gott det går att ge henne ekologiska.:banana:
 
Sv: Vilka frukter äter era hästar?

Morötter, knäckebröd, bananer, apelsin, mandarin, äpple, päron, melon, en punchpralin har slunkigt ner;P. Onödigt att skriva. Han äter allt !
 
Sv: Vilka frukter äter era hästar?

Unghästen äter allt :angel: Bananer, apelsiner, äpplen, clementiner, jordgubbar, blåbär, lingon, hallon, smultron, vindruvor, ananas, kiwi, päron, honungsmelon, persika och nypon är det jag provat hittills och allt har gått ner med god aptit.
Pizza (vegetarisk!) och läsk slinker också ner, men nyttighetskvoten i det går väl att diskutera, det var och förblir en engångsförteelse.

Det äldre stoet däremot måste vara den enda hästen i Sverige som avskyr morötter. :crazy:
 
Sv: Vilka frukter äter era hästar?

Jag håller med Stopek!

SKALEN ÄR GIFTIGA!!!!

Ge inte dem till hästarna!

I övrigt älskar pållen främst clementiner.
Banan, äpple, päron o apelsin går oxå bra - fast skalade förstås!
 
Sv: Vilka frukter äter era hästar?

äpplen, päron, mandarin, vindruvor, blåbär, nypon, smultron.
annat gillar dom inte. dom får äpplen varje dag men det andra har dom bara smakat.
 
Sv: Vilka frukter äter era hästar?

när jag hade min c-ponny så kunde inte han äta betfor så då levde han på grönsaker, frukt och hö.
plasternacka, potatisskal, bananer, sallad, kål, apelsiner, päron och morötter var vardagsmat :rofl:

dessutom så ÄLSKADE han verkligen all slags melon! han mölade i sig en halv vattenmelon en gång, honungsmelon och nätmelon var hans favoriter :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka frukter äter era hästar?

bananer och dadlar :) är favoriterna
Någon mer som provat och ge dadlar??
 
Sv: Vilka frukter äter era hästar?

Min ponny äter apelsin,morötter, äpplen, clementiner,banan.
Har alltid gett henne skalade bananer.
Så en gång så lämnade jag henne med boxen öppen och gick och hämtade sopkvasten. Så hade hon precis fått en banan, så skalet låg på marken tillsammans med en grushög. Så sa jag till pappa passa henne nu.
Så när han gick bort till henne så gick hon ut ur boxen och åt upp banan skalet och gick in i boxen igen.:rofl: :rofl: :rofl:
Så först så skrattade jag för det lät så himla kul. Men sen blev jag rädd att det skulle vara farligt:crazy:
Nu sist när hon skulle få en banan så försökte hon ta banan skalet istället för bananen:crazy: hahha knas ponny:p
 
Sv: Vilka frukter äter era hästar?

Undis - tinkerkorsningssto född -98
En riktig godisråtta.
Allt godis ska dock ätas i småå bitar och njutas av.
Morötter, apelsiner, banan, äpplen, morotsblast, :d Potatisskal och morotsskal:d
Pääron :d :d :d absoluta favoriten.

Big Money Pellini Varmblod född-90
Har varit hos oss lite mer än ett år
Äpplen och morötter och morotsblast visste han va det var..
Banan, apelsiner och potatisskal visste han INTE vad det var. Dock har han lärt sig att äta potatisskal eftersom Undis äter de..
Päron har även han som favorit. Apelsiner äter han dock INTE

Anna-Carin
 
Sv: Vilka frukter äter era hästar?

Jag skulle i alla fall inte låte de äta skalen. De flesta är det väl en massa bekämpningsmedel på och det kan inte vara bra för hästarna.
 
Sv: Vilka frukter äter era hästar?

Äppel, banan, morötter, vindruvor, mandarin, blåbär, jordgubbar, potatis. Ja de var nog allt:)
 
Sv: Vilka frukter äter era hästar?

banan är ju jättegott.. dessutom får vi gammalt (ej mögligt) bröd som vi ger till mycket glada hästar. de ÄLSKAR det!
 
Sv: Vilka frukter äter era hästar?

min styvmor berättade om en häst som drack coca kola direkt ur flaskan (höll i den och vände den sen själv)
hästen åt även apelsin...

en annan häst i stallet när jag var liten hade en snusdosa i boxen som den gick och lufta på, när gubben dog som la dit snusdosan, vilket ledde till att hästen blev utan snus blev heltosig så de fick börja med det igen...

där jag lärde mej rida gav den wienerbröd för deras far jobbade på kondoriet i stan(det kan inte varit nyttigt..
 
Min shettis äter vad som hon helst från min väska och borden, men vill varna om frukter som t.ex vattenmelon som är besprutat det gav henne mag ont i en vecka men annars är det hennes favorit. fun thing: vid midsommar så fick hon syn på en macka med ägg och sill och den slank ner=p
 
Min shettis äter vad som hon helst från min väska och borden, men vill varna om frukter som t.ex vattenmelon som är besprutat det gav henne mag ont i en vecka men annars är det hennes favorit. fun thing: vid midsommar så fick hon syn på en macka med ägg och sill och den slank ner=p
Det var nog inte pga besprutningen hon fick ont av melonen. Vattenmeloner kan ge magont även för människor om man äter för mycket.

Apropå besprutning; spannmål är också besprutat och det ges ju till många hästar.
 
Har också hört att många hästar gillar apelsiner :) Men är det inte större risk att sätta i halsen med tanke på konsistensen? Sådär lite halvsegt liksom? Och hur är de med syran? Inte för starkt för magen?

Får gammal men tjänlig frukt och grönt av en affär i närheten. Det kan vara bananer, apelsiner päron, rotfrukter, clementiner...ja allt möjligt. De smaskar och äter men favoriten är helt klart apelsiner och kålrot. En del av mina hästar har och göra halva natten för att skala....men de klarar det! Ingen äter apelsinskal men flera äter bananskal....Kan det vara tokigt att ge dem frukt? Någon mer som ger sådant??:bump:
 
Är ju inte ren frukt men vår storhäst och ponny stod alltid och dreglade när vi varma sommardagar öppnade en cider eller öl. När de hörde pyset kom de till porten för att få sig varsin slurk:p

På nyåren när 12-slaget var och raketerna sköt som värst öppnade vi alltid champagne och storhästen fick smaka på skummet:angel: De var aldrig rädda utan stod mest och kollade upp mot himlen.

I fruktväg var allt populärt, ponnyn var som väntat ett riktigt matvrak:laugh:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina barn måste ha med sig förmiddagsmellis till förskolan varje dag. För det mesta finns det frukt och grönsaker där. De får en...
2
Svar
27
· Visningar
2 167
Senast: Positron
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 492
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp