Vilka förväntningar har man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka förväntningar har man?

Det gör ont i magen och i kroppen på mig när jag tänker på små barn som är i omsorg 11 timmar om dagen!
 
Sv: Vilka förväntningar har man?

Usch vad hemskt.Jag skulle må dåligt ha mitt barn 11 timamr om dagen på dagis...Men nu är hon där 6-8 timmar för jag pluggar..Men tänk sen när man hittar ett jobb som man måste ha ungen så länge på dagis..Men vad ska man göra som ensamstående?? Om man inte jobbar får man inga pengar:(
 
Sv: Vilka förväntningar har man?

Vi är i den sitsen nu, att barnet 2 år, måste vara hos dagmamma 10 timmar / 4 dgr i veckan. Trist men sant och ofrånkomligt.
 
Sv: Vilka förväntningar har man?

Har inte läst länkarna, men tycker också det är tragiskt om de måste vara så länge. Min lilltjej är snart två år och är 7 timmar per dag tre dgr i veckan. Men det är bara "tack vare" att jag får stämpla upp till heltid, annars blev det för kärvt ekonomiskt. Det känns dock rätt lagom.
 
Sv: Vilka förväntningar har man?

Katana skrev:
Det gör ont i magen och i kroppen på mig när jag tänker på små barn som är i omsorg 11 timmar om dagen!

Det är inte direkt ovanligt att förskolepersonal tillbringar mer vaken tid med barnen än föräldrarna gör. Men visst känns det obehagligt.
 
Sv: Vilka förväntningar har man?

Sänk de materiella kraven, gå ner i arbetstid och spendera lite mer tid med barnen!

Ett skäl till min frivilliga barnlöshet är att jag inte är beredd att göra uppoffringar så jag kan ägna nog mkt tid åt en eller flera barn.
Borde fler ställa sig den frågan innan de skaffar barn?

Jag har en mkt kär kompis som har en liten bebis. Hon var precis klar med sin utbildning och gick arbetslös. = MKT liten inkomst.
Pappan till barnet jobbade heltid, men i en "bransch" där lönerna är rätt små.