Vilka bukefalister känner du till utanför Bukefalos?

Om man absolut vill lista ut vem någon är och om man känner personen så kan man antagligen göra det genom att läsa de inlägg personen har gjort. Personligen vill jag i grunden vara anonym, men jag skriver aldrig något som jag inte är beredd att stå för och jag har ingen skyddad identitet.
Fast om jag hade skyddad identitet skulle jag vara väldigt försiktig med att skriva ngt som kunde röja mig och inte ge mig in i trådar där man berättar ngt om hem, familj, jobb, djur mm.

Känner mest folk ifrån avelssidan och fälttävlansfolk, där är ju inte så många arrangemang så stor risk att man träffar på varandra :p . Sedan har min syster konto även om hon inte är jätteaktiv, och några från gymnasiet.

Några har jag på facebook/instagram även om vi inte träffats IRL.

Är själv väldigt icke-anonym :cool:.

Ett tjugotal. Varav de flesta ser jag som BRA vänner och träffar ibland. Sen har jag nog lika många till som bekanta som jag inte träffat.
De flestas nick minns jag inte längre för de är numer sällan på Buke.

Sånt här ger mig kalla kårar. Vet du vem jag är, fine. Håll det för dig själv. Om inte behöver du inte luska reda på det, jag är inte så jävla intressant.

Jag har träffat några härifrån, en del vet vem jag är IRL, både dom som jag känner härifrån och såna jag inte känner. Sånt är livet. Men jag behöver inte få det upptryckt i ansiktet att du vet vem jag är när jag inte har en aning om vem du är, eller för den delen ens bryr mig.

Tänk när vi hade den superspännande romantiska historien med ett absolut anonymt nick.
Och då var det någon som absolut skulle forska reda på vem det var.
Så jäkla onödigt men sådana människor finns det.
Om man absolut vill vara in cognito ska man nog hålla sig borta från sociala medier och diskussionsforum. Nyfikenhet är en grundläggande månsklig egenskap;)

Om man absolut vill vara in cognito ska man nog hålla sig borta från sociala medier och diskussionsforum. Nyfikenhet är en grundläggande månsklig egenskap;)

Men även om jag har stalking som hobby kan jag ju vara fin nog att inte lämna ut vederbörande. Eller trycka upp löpsedlar att jag vet vem de är. Jag ser det som ren artighet. Finns säkert många bukefalister som vem vem jag är, jag är inte särskilt diskret och finns på fler ställen. Men om nån öppet skulle skriva det skulle jag ta illa upp.

Det finns ett antal bukefalister med skyddad identitet. Där kan ju faktiskt den som vill ha tag i personen känna till nicket ändå och bevaka buke. Säger jag att jag känner det nicket väl så kan ju elakingen lägga ihop saker och tro att det skyddade nicket bor i Uppsala precis som jag. Oerhört olämpligt alltså.
Exakt, även om jag är personlig vän med flera stycken, vän på fejjan med några samt vet var ännu flera "postlådor bor" så är det bara bra om nicket MacGyver inte kan kopplas nånstans. Det nicket används fö. bara här, på fejjan är jag inte anonym på samma sätt men håller den kretsen privat och på andra forum har jag andra nick, just bara för att ingen ska kunna använda mig som "språngbräda" för att hitta någon som inte bör bli hittad.
Själv har jag ingen glädje av att träffa någon som inte vill träffa mig, sånt måste vara ömsesidigt för jag kan ju vara faaaarlig. :nailbiting:

Sånt här ger mig kalla kårar. Vet du vem jag är, fine. Håll det för dig själv. Om inte behöver du inte luska reda på det, jag är inte så jävla intressant.

Jag har träffat några härifrån, en del vet vem jag är IRL, både dom som jag känner härifrån och såna jag inte känner. Sånt är livet. Men jag behöver inte få det upptryckt i ansiktet att du vet vem jag är när jag inte har en aning om vem du är, eller för den delen ens bryr mig.
Om någon vet vem jag är eller är nyfiken, tja så nyfiken att dom vill stalka mig så är kaffeautomaten alltid på och muggar finns i skåpet i köket, mjölk till kaffet i kylen för dom som vill ha det och så finns alltid nåt att värma upp till kaffet i frysen. :d
Ja om nu någon skulle tordas hit vill säga. :D

jag är tämligen oanonym här, försökte vara anonym typ första året men gav upp runt millennieskiftet nån gång... Jag var med på ett gäng buketräffar i tidernas begynnelse (15+ år sedan) och har väl flyktig kontakt med några av deltagarna då fortfarande.
Sen har jag träffat ett helt gäng avelsfolk som jag aldrig mött utan buke.
Skulle jag försöka lista alla jag mött så skulle jag glömma hälften.
Själv går jag fortfarande runt i villfarelsen att jag är en grå mus som smälter in i omgivningen, även om verkligheten har visat att jag är mer igenkänd än jag förstår. Och det är okej.
Springer du på mig nånstans och känner igen mig, hälsa gärna men bli inte förvånad om jag först ser lite förvirrad ut!

Exakt, även om jag är personlig vän med flera stycken, vän på fejjan med några samt vet var ännu flera "postlådor bor" så är det bara bra om nicket MacGyver inte kan kopplas nånstans. Det nicket används fö. bara här, på fejjan är jag inte anonym på samma sätt men håller den kretsen privat och på andra forum har jag andra nick, just bara för att ingen ska kunna använda mig som "språngbräda" för att hitta någon som inte bör bli hittad.
Själv har jag ingen glädje av att träffa någon som inte vill träffa mig, sånt måste vara ömsesidigt för jag kan ju vara faaaarlig. :nailbiting:
Och varför är du så farlig för då?

Inte en aning faktiskt, det är nåt som några här på buke kokat ihop. "Obehaglig" mm. har jag fått som stämpel men bara av dom som inte träffat mig IRL, dom som gjort det har återkommit och ingen har försvunnit spårlöst här. :p
Ok! Det missuppfattade jag. :up:
Jag trodde det var DU dom VILLE framstå spm farlig, men så var det ju alltså inte. ;)

Ok! Det missuppfattade jag. :up:
Jag trodde det var DU dom VILLE framstå spm farlig, men så var det ju alltså inte. ;)
Nejnej, inte alls, det har tom. hänt att bukefalister sovit över här FRIVILLIGT på väg till eller från nånting. :D

Apropå farlig, jodå, jag KAN bli livsfarlig men bara om någon hotar mig, mina vänner, grannar eller andra människor, aldrig annars. Hos mig ska trygghet råda. :)

Jag har försökt vara anonym, men det gick alldeles i stöpet efter Buke-romanen. Har funderat på att byta nick för att kunna vara mer anonym, men dels fattar ju inte de som är mina bukevänner att det är jag längre i så fall och dels kommer jag aldrig att klara av att komma ihåg att jag är anonym. Förr eller senare hamnar jag i en skrivartråd och då är det ändå kört. :)

Jag har lärt känna ett gäng härifrån irl och det är jag glad över. Sen har jag träffat en flock till som kommit fram och presenterat sig på olika mässor, det tycker jag är jättekul och har inte alls något emot.

Jag har någon person som jag känt länge som jag vet hänger här, men tycker inte riktigt det räknas. VAr inte pga Buke som vi lärde känna varandra.

Jag har inte lärt känna någon härifrån, inte träffat någon heller. Däremot har jag känt igen några på häst/hundforum på Facebook. Mest att jag känt igen bilder, namn på djuren osv. Har inte lagt det på minnet dock.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Tillbaka