Solvira
Trådstartare
Jag skulle vilja ha lite tips på blommor och var de kan trivas i min lägenhet! Skulle gärna ha en på matbordet, köpte en blomma för 1-1,5 månad sen då jag haft en likadan (kan för mitt liv inte minnas vad de heter ) sen jag flyttade för 3 månader sen som trivts så himla bra i fönstret där det är em/kvällssol. Men den jag satte på köksbordet trivdes inte alls så bra, den börjar se ledsen ut. Likadant med Santa Paulan jag köpte samtidigt och ställde i sovrumsfönstret, blommorna ledsnade snabbt (kan hända att katterna åt på den dock...).
Sovrummet och köket ligger mot söder och har ljus från morgon till strax efter lunch, och vardagsrummet har ljus från senare eftermiddag tills solen går ner (alltså inte så värst många timmar nu när det går mot mörkare tider).
Så, vilka blommor tror ni skulle trivas i dessa fönster med tillgången på sol som finns i dem? Och vilka blommor trivs mer inne i rummet, där det inte är direkt sol?
Hjälp en stackars nybörjare som aldrig själv placerat ut blommor!
EDIT: Gärna blommor som det inte gör nåt ifall katterna tar en tugga av! Försöker få dem att sluta, men lika bra att köpa växter som katterna inte blir sjuka av ifall de skulle provsmaka lite...
Sovrummet och köket ligger mot söder och har ljus från morgon till strax efter lunch, och vardagsrummet har ljus från senare eftermiddag tills solen går ner (alltså inte så värst många timmar nu när det går mot mörkare tider).
Så, vilka blommor tror ni skulle trivas i dessa fönster med tillgången på sol som finns i dem? Och vilka blommor trivs mer inne i rummet, där det inte är direkt sol?
Hjälp en stackars nybörjare som aldrig själv placerat ut blommor!
EDIT: Gärna blommor som det inte gör nåt ifall katterna tar en tugga av! Försöker få dem att sluta, men lika bra att köpa växter som katterna inte blir sjuka av ifall de skulle provsmaka lite...
Senast ändrad: