Vilka back on track

Empalie

Trådstartare
Nu behöver jag hjälp, min påll har en hovledsinflammation på höger fram. Han är också gallig ( inte bulor utan mer bubblig när man känner ovanför hoven på framsidan) skall nu beställa back on track och testa om man kan få ner galligheten. Var inne på en sida men det fanns ju jättemycket olika, vilka ska man välja. Dels fanns det ju olika paddar men sedan fanns det också några lite större med breda kardborreband man även kunde ha utomhus. Dock var effekten fortfarande otalad, de var orologa att man inte kunde ha på dem så länge.
Man lindar paddarna med vanliga lindor va????:confused: :confused:

Sv: Vilka back on track

Ngn som kan svara, hade tänkt att beställa snarast ville bara höra några "röster" först....:p

Hej.

Jag använder back on tracks no bow paddar på mina hästar jag tycker att dom fungerar super, har även ett par såna nya med kardborrar men har inte provat dom än.

Jo, precis dem jag har tänkt att köpa, allt¨å båda paren till frambenen.
Flera erfarenheter?????:bow:

Jag har vanliga BoT paddar med fleece lindor runt när han blir svullen om benen och då får han går in till morgonen där efter sen så får han gå utan på dagarna.

Jag har sådana där med neopren utsida och kardborre. Dom är jättesmidiga och jag har dom på varje natt. Dock så kan jag säga att dom ger lite kraftigare reaktion än dom vanliga så man måste vänja hästen vid dom, alltså bara ha dom på någon timme i taget i början och sedan öka på eftersom. Benen kan bli lite svullna i början innan det blir bättre, men på min häst som inte tål liniment så är dom verkligen super :bow:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: Scata
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Jag har nyss köpt ett Back on Track skydd till tantens ena framknä. Hennes mått ovanför och under knäet var olika de som skyddet hade...
Svar
7
· Visningar
1 511
Senast: Tagliabue
·
Utrustning Någon som har dom där back on track arbetsdamasker? Ger dom verkligen sån positiv effekt på hästens ben som det står om dom osv? vad tkr...
Svar
10
· Visningar
6 961
Senast: Picazzo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025