Ponnyn hade Hampa skydd från Hööks och dom är mkt bra
Har hållt hur bra som helst och är flitigt användna, visst, det syns att dom är användna men håller lika bra fortf efter två års användande eller vad det är. Grymt prisvärda!
Till min storing har jag Cheták läder senskydd och dom är jättefina! Det enda man bör titta när man köpt dom är att de små mässingsknopparna är ordentligt åtskruvade och om man kan så är det superbra om man sätter lite lim på skruven som knoppen sitter på - för då sitter de för alltid! Dessutom är de jätte prisvärda de me, kostade runt 200 kr och om man smörjer dem så ser de ut som nya
Annars har BR snygga skydd, ser ut som Eskadron fast det står BR. Gera skydd har jag också haft, inte senskydd men iaf, och de var jättebra tills ponnyn tuggade sönder dem...
Har ett set till med senskydd+låga bakskydd från Dyón och dom är kanonsnygga. Londonbruna med cremefärgat ludd och mässing. Även de ser ut som nya om man smörjer upp dem. Man får bara göra lite nya hål på läderstroppropparna så att det passar bättre, en del hästar har ju inte så grova ben, på mitt sto åkte dem ner (hon är 158) men på ponnyhbl:et så sitter dem perfekt. Dem är dock dyra, ca 1´600 tror jag att de kostar, bara framskydden och runt 8-900 för bakskydden, men det är de värt om man kan kosta på sig dem.
Veredus skydden är snyggast
Jag är helt såld på dem, har nog inte sett snyggare skydd om jag ska vara ärlig. Verkar lätta och smidiga.