Vila i frid...

Nikkis

Trådstartare
...Min underbara lilla vän!:love: :cry: :cry:

Idag så gick han bort,min fina,underbara och speciella lilla Tuffs...

Älskar dig så och kommer aldirg att glömma dig!:cry: :cry:

Tuffs
2003-2006
R.I.P.

Bilder1067.jpg

Vilken fin början på det nya året va:cool: :(
Gråter bokstavligen floder just nu....:cry:

*Ursäkta för denna onödiga tråd*

Sv: Vila i frid...

det är ju ingen onödig tråd, men tråkigt att tråden finns eftersom man såklart inte vill att någons djur ska dö :/

:( alltid tråkigt när ens djur försvinner ..

som NagelacksBeroende sa, absolut ingen onödig tråd! det spelar ingen roll hur stort eller litet ett djur är, man saknar dem ändå! skickar en massa tröstkramar!

svarar båda:
Tack så jätte mkt,är verkligen helt förstörd nu,det var inte alls ett avslut och en början på den gamla/nya året som jag hade räknat med :(

Det "värsta" är att vi själva fick ta bort han....Vi skulle aldrig hinna att åka till bagarmossen/albano med han (det ligger på andra sidan av stan) för avlivning,han var riktigt dålig idag-gör så ont i mig att jag fick se han sådan och att han själv hade det så tungt sina sista timmar i livet...:cry:

Han fick alltså en överdos av starka sömnpiller och för "säkerhetsskull" även kvävd-kvävd genom att killen "ströp" han när han hade somnat in...alltså mkt fridfullt/humant ändå-han drog verkligen en suck av lättnad när han somnade in...Han såg så fiiiin och lugn ut när han låg i sin kista sen-såg ut att sova så fint så:love:

jag pallade såklart inte att vara närvarande under det hela,utan gick på långpormenad med jyckarna under tiden och storbölade så högt att folk vände sig om:o

Men det riktigt Värsta var när jag skulle säga adjö-han låg då på sidan och kunde knappt andas:eek: Jag bokstavligen rusade ut ur huset med hundarna hack i häl när jag såg han,klarade Inte av att se han sådan:cry:
Allt gick så "snabbt" liksom...han var ju inte så jävla dålig igår/imorse,det är nog det som gör mest ont i mig-att se han "lida".....

För jag hade ju redan bestämt att avliva han i fredags när han började bli dålig igen (sist så fick han vård och överlevde) och skulle åka in med han när våran vet. klinik öppnat igen på tisdag,trodde aldrig att det skulle vända så snabbt att man inte ens hann åka in akut:crazy:

Ville ju göra hans sista helg i livet till det bästa någonsin! men ändå så blev det inte riktigt så..blir så ledsen,han var ju trotts allt väldigt speciell och hans dramatiska bortgång gör sååå ont! jag ville ju ge han det bästa mot slutet!!

Ohh vad detta blev långt nu...behövde verkligen få prata av mig lite-känns redan bättre faktiskt..

Detta är ta mig fan det värsta nyår jag varit med om:(

usch vad hemskt :(
hur gammal blev han?

Ja faktiskt...mina ögon svider och är heeelt svullna av allt bölande igår/inatt:angel: :cool:
Gud vad patetiskt jag är:o ,om jag grinar så HÄR mkt för en råtta,då vill jag Inte ens veta hur det blir när mina hundar dör:eek:

Han blev 3 år-skulle gå in på sitt fjärde år efter årskiftet...han somnade in kl 20.13 igår-"precis" innan nyår liksom,vad Surt det känns...

Kan bara Inte sluta tänka på i sommras när vi var ute,hur han sprang efter mig och hur Bra han mådde då-kunde röra sig utan problem och var i fint hull:p :(
Har "massor" av filmer från den sommaren på honom...en på hur han gömde sig under min hund när han var lite rädd,eller hoppade som en iller längst gräsmattan efter mig:love:
Synd bara att jag inte har dem på denna dator (utan på min egna hemma) för då hade jag lagt in dem här i tråden:)

Ohh Gud vad jag saknar han! :cry:

Senast ändrad:

nej, jag tycker inte alls du är patetisk ..

men då blev han ju gammal iaf :)

du får lägga in nån film någon annan dag då? : )

:p
Ja alltså han blev ju ändå gammal,så han fick iaf leva ett långt och lyckligt liv,synd bara att slutet inte blev lika "fint"..

Ja,jag ska givetvis lägga in bilder/filmer på honom när jag är hemma igen:)

Stackare :(
Jag vet hur det är. Det är inte lätt. Tanken att man aldrig får se djuret igen gör så ont... Visst, vissa kan tycka "men snälla, det är ju bara (till exempel) en hamster!" (så sa en "kompis" till mig när man kära hamster Daisy hade dött...) Men sanningen är att man faktiskt kan fästa sig riktigt rejält vid ett djur.Speciellt om man haft det flera år. Så är det...!
Kommer börja gråta snart :( Tänker på min Daisy och på sista dagen jag såg henne...
Ha det bäst Nicole!Kramar:)

PS, tycker inte heller att denna tråd är onödig.

Liknande trådar

Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 362
Senast: LevelSkin
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
18 025
Senast: Björk
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 613
Senast: Philosophia
·
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 669
Senast: Sand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama