Vila i frid, älskade vän

MiniLi

Trådstartare
Vi förlorade Alice i natt. Hon blev inte ens 6 månader gammal.

Kopierar in ett inlägg jag har skrivit på vår hemsida:

I natt hände det ofattbara. Jag väcktes av telefonen och veterinären på djurkliniken berättar att Alice har gått bort.
Det kom som en chock för alla. Hon opererades igår på morgonen och hade senare under dagen blivit bättre och bättre. Vid tolv på natten kallades veterinären av sjuksköterskan då Alice hade börjat bli sämre, och när han kom några minuter senare var hon redan borta.
I dagsläget vet de inte vad som hände med henne.

Alice lämnar ett gigantiskt tomrum efter sig. Jag har inte ord att beskriva hur ont detta gör mig, vi är alla utom oss av sorg. Vår vackra, underbara älskling finns inte mer..
För oss så var Alice helt perfekt. Hon hade allt vi kunnat önska, och lite till. Hon var alltid busig och glad, älskade att leka med oss och kröp gärna nära nära för att gosa.
Jag minns hur hon brukade ligga och bita i oss på morgonen, när hon tyckte att vi låg kvar i sängen för länge. Minns hur hennes lilla svans alltid gick som en propeller, så fort någon ägnade henne minsta uppmärksamhet. Minns hur söt hon var när hon upptäckt att det finns vild djur i skogen, minns när vi var och badade i somras och när hon fick prova på agility eller racing.

Hon var sjukt matglad och kom alltid springandes när någon öppnade kylskåpet. Hon älskade att apportera bollar, pinnar eller vad man än kastade iväg.
Vi hade ju nyss börjat på valpkurs och jag var så stolt, min fina flicka var helt underbar att arbeta med! Hon hade redan ett bättre fotgående än vad Camaro har, och gjorde alltid sitt bästa för att behaga oss.

På nätterna ville hon alltid ligga nära, ofta sov hon på min huvudkudde med nosen inborrad i mitt hår eller med huvudet på min hals. Hon älskade människor och bjöd gärna både kända och okända på blöta pussar.
Varje förmiddag sprang hon ut för att vara med när de anställda på gården hade fikarast. Jag tror nästan hon kunde klockslaget och satte sådan fart att man inte hade en chans att hinna med efter.
Att åka bil var bland det bästa hon visste, hon var alltid redo att ge sig ut på nya äventyr. Modig som få.

Vi hade så mycket drömmar och planer. Vi skulle åka till World Dog Show i vår och ta världen med storm. Vi skulle träna tävlingslydnad och agility. Vi skulle uppleva snön tillsammans, springa på isen och hoppa i snödrivorna.
Vi skulle leva ett underbart liv tillsammans, fullt av kärlek och omtanke.

Alice charmade de flesta hon stötte på, och jag vet att ni är många som känner med oss i denna svåra stund.
Hon lämnde oss alldeles för tidigt, och tog med sig en stor del av våra hjärtan.
Vi är evigt tacksamma familjen Vitulova, som gav oss chansen att få leva med denna underbara varelse. Vi är evigt tacksamma Alice, som gav oss fyra fantastiska måndader.

Älskade älskade underbarn, du kommer alltid finnas i våra hjärtan..

Sv: Vila i frid, älskade vän

o fy... delar en del av eran sorg, Alice har jag ju följt här med intresse, känns lite "som min" också.... *tröstkramar*

Nämen nej!!!:cry:
Nu gråter jag. På riktigt. Fy vad tråkigt!
Lider verkligen med er!
Jag vet ju hur glad och förväntansfull du var att få hem henne som valp och hur stolt du varit över hennes framgångar.
Jag kan inte ens föreställa mig hur du mår nu:crazy:
Massa varma kramar till er i sorgen!!

Åh, nej, nej, nej! Säg att det inte är sant! Så fruktansvärt! Jag lider något så oerhört med dig! :cry:

Men nej :cry:

Det här skulle ju inte hända! Jag var ju säker på att hon skulle få komma hem inom kort och få fortsätta vara den underbara lilla buse hon varit. Herregud Line, jag lider verkligen med er. Jag sitter här med tårar i ögonen och kan inte förstå..

Jag beklagar verkligen sorgen, krama Camaro och ta hand om er nu!

Åh nej! :cry:
Det är sånt här som bara känns overkligt när man tänker på det. Jag har följt er ända sen du lade upp era första bilder här på buke. Jag beklagar .

Usch vad hemskt, jag beklagar verkligen. Lider med er.

Livet är allt orättvis ibland:cry:. Lider med er att ni förlorade en så fin hund. Kram

6688249-4orde.jpg

Jag har förlorat djur förut, men det är är något annorlunda. Alice var så himla speciell. Har så mkt smärta i kroppen att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Tårarna bara rinner..

Vi har varit på kliniken och sagt farväl. Hon var så fin när hon låg där, fridfull..

Mitt hjärta :cry:

Jag började gråta framför datorn när jag såg att du skrivit på facebook. Kan inte ens föreställa mig din sorg. :cry: Hon och Yerkes som skulle leka idag. :( Så otroligt fruktansvärt... tänker på dig!

Plötsligt förstår jag varför folk skadar sig själva för att bli av med smärtan. Vet inte vart jag ska ta vägen.. Vet inte vad jag ska göra. Allt jag vet är att det gör ONT!

Skada inte dig själv! Försök andas, drick något varmt (exempelvis te eller kaffe), krama Camaro och gå på en gemensam liten promenad. Försök äta ordentligt. Kort sagt, låt dig vara ledsen, men försök ta hand om dig.

Ja.. Jag menade bara att jag förstår. För det ligger så nära nu. Inatt ville jag bara lägga mig ner och dö. Men vi stöttar varandra, jag camaro och husse.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
Övr. Katt Det ofattbara har hänt. Det som aldrig fick hända. Nu finns inte min fina, vackra, underbara Leah längre. Leah, som jag alltid tyckte...
Svar
16
· Visningar
1 407
Senast: Caoimhe
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·
Däggdjur Min älskade lille Hamlet har nu skuttat vidare till trappalandas evigt gröna ängar. HAMLET 2000-2011 Stå inte och gråt vid min...
Svar
7
· Visningar
1 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka