Vila i frid, älskade vän

Sv: Vila i frid, älskade vän

Så förfärligt sorgligt :(Jag har följt er i valptråden och hon var en underbart fin tjej. Det finns ju inga ord som kan ta bort smärtan men du har verkligen min djupaste medkänsla. Jag och mopsarna skickar stora tröstkramar.

Jag beklagar verkligen. Det är alltid förfärligt när hundar dör, men det här var ju bara en liten bebis :(. Som du dessutom har längtat så mycket efter, och haft så höga förhoppningar om.

Inatt har jag iallafall kunnat sova. Antar att jag var helt utmattad efter att varit vaken nästan hela natten innan och sen all denna sorg. Det tar på krafterna.

Förut ringde jag försäkringsbolaget. Det var jättejobbigt. Måste dessutom ringa tillbaka efter nio för att få svar på huruvida de kräver obduktion eller ej.

Det var hemskt att vakna. Kände att någon låg på mina ben och för en sekund gick hoppet up, tänk om det bara var en dröm? Men det var ju såklart Camaro som låg där.

En ovanligt fin berättelse fick jag mig tillskickad från en BC ägare på andra sidan jordklotet när jag fick ta bort min älskade Fähund, vi hade bara haft kontakt via en BC mailinglista.

Den värmde min själ:
http://profiler.aktivhund.se/vallhund/RIP-b7110.aspx
Texten är visserligen rasspecifik, men andemeningen stämmer in på alla raser/hundar som vi mist.

Så fruktansvärt sorgligt för er alla.
Att förlora en hund är att förlora en bit av sig själv, men att förlora en ung hund med hela livet framför sig är obeskrivligt smärtsamt.

Vaaa åhnejj!!! :cry::cry:
Känner inte er, men har ju följt er så mycket här på buke... så fruktansvärt fruktansvärt hemskt!!! Tårarna bara rinner.. Jag förlorade ju min ängel för drygt 2 månader sen...och det gör fortfarande lika ont.. Det är så hemskt när man mister dom så unga.... Beklagar verkligen sorgen :cry:

*Styrkekramar*

Det gör så ont i mig. Jag har ju följt dig (och sedan Alice) ändå sedan du började fundera på att skaffa en till hund, till att du ville ha en Indy-avkomma och tog kontakt med Hana och sedan när du var och hälsade på nere i Tjeckien och till slut fick hämta lilla älskade Alice. Jag var ju liksom mer involverad i ditt valpskaffande än vad jag brukar vara i folks hunderi :o

Jag hann ju aldrig träffa Alice men jag betvivlar inte att hon var alldeles, alldeles underbar! Hon var så fin och charmade till och via bilder. Man behövde inte träffa henne för att se att hon var något speciellt.

Jag lider med er, L och E, det som har hänt är tragiskt, hemskt och totalt oväntat. Och så fruktansvärt orättvist. Jag vet inte vad jag skulle tagit mig till om detta hade hänt någon av mina. Alla vet vi ju att vi en dag måste släppa taget men då har vi ju hunnit förbereda oss på det i flera år. Man ska inte dö när man är en liten puppelin med hela livet framför sig, det får liksom bara inte hända. Men det gör ju det ändå. :cry:

Ta hand om er och tänk på att vi är många som tänker på er i denna svåra stund. Stora tröstkramar till er!!

Skickar en stor kram till dig och beklagar verkligen förlusten av lilla Alice.

**KRAM**

/ C & Zaga

Jättetack till alla som tänker på oss.
Idag har jag kämpat med vardagen. Jag har ringt försäkringsbolag, sett till att hon skickas på obduktion, beslutat om kremering, vart ute med Camaro, orkat ta mig till skolan (även om jag sen bara satt där och grät), pratat med arbetsgivaren..
Det är oerhört svårt. Helst vill jag bara ligga nerbäddad med Camaro och gråta. Att vardagen bara går på är på något sätt ännu värre, varför stannar inte världen upp och sörjer min älskling?
Fånig tanke kanske.. Men det gör mig ont att se hur livet bara rullar på..

Vi pratar mycket hemma om när det kan vara dags att skaffa en ny valp. Jag och sambo hanterar sorgen på olika sätt och han vill helst ha hem en ny direkt. Han säger att han bara vill få lite liv i huset igen.
Jag känner mig respektlös bara av att tänka tanken.. Ingen kommer kunna ersätta min fina.
Men jag antar att dagen kommer komma även för mig, när valpsuget kommer tillbaka. När den dagen kommer hoppas jag att jag kan hitta något lika fint. Om vi har tur kanske till och med samma kombination?

Nu ska jag vila, är helt slut..

Så fruktansvärt tragiskt och orättvist!! Har också följt er här med intresse, er fina lilla Alice! Massor av styrkekramar!

Det gör verkligen ont i hjärtat att läsa det du skriver :( Skickar en massa kramar till er och tänker på hur det skulle kännas om det hände mina älskade tjejer något.

Fy vad hemskt att mista en hund på det sättet.:cry:
Känner inte er men känner med er...

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
Övr. Katt Det ofattbara har hänt. Det som aldrig fick hända. Nu finns inte min fina, vackra, underbara Leah längre. Leah, som jag alltid tyckte...
Svar
16
· Visningar
1 407
Senast: Caoimhe
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·
Däggdjur Min älskade lille Hamlet har nu skuttat vidare till trappalandas evigt gröna ängar. HAMLET 2000-2011 Stå inte och gråt vid min...
Svar
7
· Visningar
1 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka