Sv: Vila, hur länge?
Nu svarar jag er alla i ordning!
kryptisk:
Detta ska jag testa! låter bra, han började sin vila igår!
arabia:
jag tror faktist inte det. Han är en av de piggaste hästarna i hagen. Och har alltid varit svårriden. Men jag tror att variation är en bra lösning plus vila.
diartistakasha:
Detta råd kommer jag att följa delvis. Det verkar vara en bra idé att INTE ställa av honom för länge. Vilket jag därför inte kommer att göra, men han brukar vila en vecka varje sommar då jag är borta på semester. Och då ger jag honom en veckas promenader innan jag "trärnar" lite mer.
heidi maria:
Detta tror jag redan att jag gör. Iaf sedan i vintras då vi tror att han sträckte sig och fik vila ett bra tag. Så för att spara på ryggen körde jag in honom (vid 27 års ålder!) och har kört därefter endast med sulky. Vilket han älskar!
Elshaya:
Just nu får han ca 2 liter blötlagt havre och betfor, och 2 liter Groov125, + 1dl rapsolja. uppdelat på två; Före och efter motion. De dagar han vila får han ungefär sammanlagt 3 liter (groov125 & blötlagt havre och betfor) och 1 dl rapsolja. Mindre vid vila för att minska risken för korsförlamning.
Och han går oftare men inte lika hårt som förr (turhäst i fjällen, upp till 5 dagar till fjälls).