vila eller hackamore?

jo det tycker jag att du bör faktiskt, dom enda tandproblemen som jag har stött på är när hästen inte kan röra tänderna från sida till sida vilket ledde till att hästen smalnade av grymt mycket, men det fanns inga problem som jag har hört om av att dom använde nosgrimma på honom när dom red honom.
å så det vanliga att betet gör ont i munnen på dom när dom har problem med tänderna.

okej då förstår jag vad ni menar med det, har man fått en ordentlig förklaring.
rider inte min med nosgrimma så jag vet inte hur hon reagerar på den när tänderna behöver raspas.

Har någon en bra bild på hur en sidpull när det sitter på hästen?

:p Bra och bra...har en...hm...kanske några bilder. *vänta lite*

Lite bilder på min häst med sidepull. Dock hade jag velat haft upp det en cm till (sidostycken glappade när man tog i tyglarna), men dt sidepullet satt inte helt bra på henne heller så det kan vara förklaringen till det:

molrosett.jpg

Och som på de flesta sidepull är sidostyckena för tätt ihop! *gillar inte det*
systerjagami.jpg

Här ser man att sidostyckena vinklar ihop sig när vi hoppar.

molrack.jpg

Jag har inte kvar det sidepullet. Köpte ett som satt bättre efter ett tag (det på bilden var lånat) och nu står jag helt utan...tyvärr. Vill ha mina händer på ett sidepull från Tärnsjö. De har faktiskt lyckats med att få sidostyckena bra! :bow:
När jag väl har råd så blir det ett sånt!

sidepull.jpg

den sista bilden var en riktigt bra bild på hur ett sidpull ser ut när det sitter på hästen, såg trevligt ut...
bilden där ni hoppar är jätte fin :)

Ja det sidepullet från Tärnsjö är verkligen exremt välgjort!! Och skit snyggt! :love:

jo det var det, hur mycket kostar ett sådant från Tärnsjö?

Funkar sidpull på alla hästar eller går bara vissa bättre med ett sådant än ett vanligt träns?

Liknande trådar

Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 824
Senast: Vogue
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 131
Senast: Unafraid
·
Träning 7 årigt sto, import Tyskland. Vet inte mycket om ridningen där men har gått några små unghäst klasser i dressyr där. Knarrar/biter tag...
2
Svar
26
· Visningar
3 749
Senast: tuaphua
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur