Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fort har jag aldrig sagt att det kommer gå. Då får jag liksom sluta äta helt och det funkar ju inte. Min version av fort är kanske 0,5 kilo/månad. Jag har varit hos sjukgymnast. Det hjälper inte.
Vad tycker du att jag ska göra istället? Cykla funkar inte, då får jag extrem värk, likaså simning funkar inte. Fördel om hunden kan vara med eftersom jag som sagt måste motionera henne.
Ja men än så länge så händer ju inget. Snarare tvärtom. Denna månad har jag inte haft min bottennotering på 74 kg utan vände direkt upp, så frågan är om jag inte har gått upp i vikt. Vi får se när mensen närmar sig, om det blir en ny toppnotering eller inte.0,5 kilo per månad låter väl bra, du får ju tänka in att du även undvikit uppgången du haft tidigare varje månad.
Jag vet inte, jag är verkligen inte expert på smärtproblematik. Det är just därför jag rekommenderar kontakt med vården för att få tips från dem som kan, och som kan ge råd som är anpassade efter din problematik. Jag hade mycket problem med knäna tidigare, och jag fick rådet av "alla" att simning, det borde jag ägna mig åt för det är för så skonsamt - och när jag kom till sjukgymnasten var just att simma det enda jag INTE skulle göra med min problematik. Så jag känner inte att det är lämpligt att jag kommer med några råd angående smärta i kombination med rörelse.
Ja men än så länge så händer ju inget. Snarare tvärtom. Denna månad har jag inte haft min bottennotering på 74 kg utan vände direkt upp, så frågan är om jag inte har gått upp i vikt. Vi får se när mensen närmar sig, om det blir en ny toppnotering eller inte.
Nej jag vet inte heller något motionssätt som jag inte får ont av. Men alla säger ju att det finns, utan att ge förslag, och det blir tyvärr lite tröttsamt. Jag vet att jag behöver träna, det behöver ingen tala om för mig. Men jag har hittills inte hittat någon motionsform som passar min kropp. Minst ont får jag väl av att rida (så länge sadeln är väl tillpassad efter mig). Men jag har inte den möjligheten nu, så det spelar ingen roll.
Simma funkar inte tyvärr.Jag tänker att simma borde fungera, men vet inte om allt sådant är stängt just nu, men sen när det öppnar upp igen kanske?
Huel hot n savory är det enda måltidsersättningen som jag äter. De har flera och alla smakar olika. Jag ogillar skarpt sweet n sour, korman är bäst. Den blir som en varm soppa/gryta beroende på mängd vatten. Inget krav på micro hellerFastedag idag. Det går rätt bra. Jag har dock tröttnat på att det inte händer något viktmässigt så jag funderar på att byta metod. Funderar på att byta 1-2 mål/dag till någon proteindryck eller liknande.
Men finns det sådana som faktiskt smakar gott och inte innehåller för mycket kalorier och dessutom inte kostar en förmögenhet? Jag tittade lite på protein.se, men deras recensioner är verkligen all over the place, så det känns lite läskigt.
Har ni några tips här?
Jag hoppas att det löser sig, och man kan alltid börja räkna igen om man känner att det behövs.Jag står still på samma vikt som för tre veckor sedan efter att ha ”slappnat av” lite med kcal-räkningen. Det känns ändå helt okej, jag har ökat på träningen en del så hoppas det ska ge effekt också nu när jag jobbar bara på lång sikt. Sen vore det såklart skönt om vågen bara hoppade ett kg till så att jag hamnar på -10 kg, känns som en milstolpe när det totala målet är -25 kg.
Jag hoppas att det löser sig, och man kan alltid börja räkna igen om man känner att det behövs.
Alla behöver inte vara lika galen som jag när det gäller att räkna!Tack Jag räknar fortfarande men inte varenda gram och har gått upp till att äta 1400 kcal om dagen.
Är det stress som påverkar magen eller något i din kost? Min mage protesterar om jag äter för mycket av vissa saker en längre period.Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg
9/1: - 0,9kg
15/1: - 0,9kg
22/1: - 0,6kg
29/1: - 0,8kg
5/2: - 0,7kg
12/2: - 0,5kg
19/2: - 1,4kg
26/2: +0,5kg
5/3: - 0,6kg
12/3: - 1,6kg
19/3: +2,2kg
26/3: - 2,2kg
2/4: +0,1kg
9/4: - 0,3kg
16/4: +1,3kg
23/4: -1,1kg
30/4: - 0,7kg
Tot: - 8,4kg
30/4
Biceps vä: - 0,4cm
Biceps hö: 0cm
Bröst: + 0,6cm
Midja: +1,5cm
Höft: +0,3cm
Lår vä: +1cm
Lår hö: + 0,5cm
Vad vä: - 1cm
Vad hö: -0,4cm
Tot
Biceps vä: - 2,9cm
Biceps hö: - 3,4cm
Bröst: - 5,5cm
Midja: - 4cm
Höft: - 7,9cm
Lår vä: - 5,1cm
Lår hö: - 4,2cm
Vad vä: - 1cm
Vad hö: 0cm
Ballongmagen fortsätter att leverera
Både onsdag och torsdag svullnade den så snabbt att jag trodde jag skulle spy av smärtan. Har det dessutom extremt stressigt på jobb just nu så har valt att pausa mina fastedagar ett tag, tänker att de +jobbstressen tillsammans kanske blir lite för mycket för magen. Vi får se om det blir någon förbättring.
Träningen går det sådär med. Jag får till mina löppass men den andra träningen hoppar jag just nu på lunchen till förmån för att jobba även då istället
Fokus nästa vecka blir att försöka få till lunchträningarna igen så att jag kommer ut denna dåliga cirkel.