Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter besvärligt! Nu gissar jag friskt, men jag blir väldigt "uppsvälld" om jag äter för mycket kolhydrater, kan det vara så för dig också?

Oja, mängden kolhydrater i kostplanen från MF är alldeles för hög men jag kan inte äta för lite heller för då orkar jag inte träna. Den balansen är lite knepig eftersom jag också misstänker att jag äter saker som jag inte tänker på :crazy:

Det går så himla segt för mig, men jag tror att jag är på banan nu.

Trots att jag drog in på alla tomma kalorier utom 2-3 glas vin per vecka och daglig träning så fortsatte jag bara gå upp i vikt. Så nu har jag sedan två veckor återigen dragit av 500 kcal från min beräknade dagsförbrukning och det börjar sakta gå nedåt. Jag har även vågat masa mig tillbaka till gymmet, vilket jag tror är bra för att inte tappa muskler.

Hur som helst. Första vecka tappade jag 1 kg och andra veckan hände ingenting, så det blir väl 0,5 kg i snitt och det får väl vara ok. -5 cm i midjan på två veckor känns dock väldigt bra!

Nu hoppas jag innerligt att jag kan hålla mig i skinnet så att jag får på mig mina vandringsbyxor och shorts om 3,5 veckor. Dock är jag högst tveksam om det kommer gå, för jag vägde 4 kg mindre förra sommaren och redan då satt de lite tajt. Jag får hoppas att det får bli en sommar som 2018 så att jag kan gå byxlös på fjället (dvs. i klänning). :grin:

Det går så himla segt för mig, men jag tror att jag är på banan nu.

Trots att jag drog in på alla tomma kalorier utom 2-3 glas vin per vecka och daglig träning så fortsatte jag bara gå upp i vikt. Så nu har jag sedan två veckor återigen dragit av 500 kcal från min beräknade dagsförbrukning och det börjar sakta gå nedåt. Jag har även vågat masa mig tillbaka till gymmet, vilket jag tror är bra för att inte tappa muskler.

Hur som helst. Första vecka tappade jag 1 kg och andra veckan hände ingenting, så det blir väl 0,5 kg i snitt och det får väl vara ok. -5 cm i midjan på två veckor känns dock väldigt bra!

Nu hoppas jag innerligt att jag kan hålla mig i skinnet så att jag får på mig mina vandringsbyxor och shorts om 3,5 veckor. Dock är jag högst tveksam om det kommer gå, för jag vägde 4 kg mindre förra sommaren och redan då satt de lite tajt. Jag får hoppas att det får bli en sommar som 2018 så att jag kan gå byxlös på fjället (dvs. i klänning). :grin:

Jag vågade mig precis på att prova mina sköna Houdinishorts och det saknas 10 cm för att jag ska kunna knäppa dem - trots minus fem centimeters viktnedgång. Jag fattar verkligen inte vad som har hänt under det gångna året. Är det någon som har sondmatat mig nattetid eller länsar jag kylskåpet i sömnen? :crazy:

Jag var lite friare i veckan som var, poff, upp 3 fucking kilo. Men tack så jävla mycket!

Jag och min partner skojar om att forskare borde vara väldigt intresserade av hur mitt energisystem fungerar. Det är uppenbart att jag får ut mkt mer energi än vad jag stoppar in, något som borde vara omöjligt enligt fysikens lagar. MEN jag lyckas!! :banana::banana::banana:(:cry::cry::cry:)

Så nu är jag tillbaks till min tekoppsfrukost, ingen lunch och kanske hoppar jag över även middagen idag :cautious:

Hepp.. Fick åka och köpa nya arbetsshorts i helgen för jag inte ens kom i närheten av att kunna knäppa dem jag har haft förra året. :nailbiting::arghh: Enligt våg och mått så är jag på mitt all time high just nu. :yuck:

Såååå….. Inmätning och vägning igår kväll och idag är första dagen på juicing. Så tanken är att dricka frukt och grönsaksjuicer som jag gör själv till frukost och lunch i några veckor och äta bra men nyttig mat på kvällen. Så får vi se vad som händer på vikten.

Ska även se om jag kan få fatt i ett begagnat promenadband som jag ska använda på kvällarna. Hade hellre gått på promenad ute men pga småbarn och hundvalp och sambo som jobbar sent så finns inte tiden/möjligheten till det.

14/6
98,8 kg
midja- 115 cm
höft- 123 cm
lår- 72 cm

:arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:

Just nu står min våg still men efter att ha varit lite slarvig med maten så tar jag tag i det nu igen. Köpte en 27växlad cykel igår eftersom det är för tungt att bara ha 3 växlar. Råkade cykla 1,7mil på en timme imorse (tidigare bara cyklat max 35min på motionscykeln) men det blev en riktigt härlig runda 😍

Bifogade filer

• B9254255-8281-465A-B1C9-E4EC6F4FA84D.webp
    B9254255-8281-465A-B1C9-E4EC6F4FA84D.webp
    442,5 KB · Visningar: 18
Så nu har jag sedan två veckor återigen dragit av 500 kcal från min beräknade dagsförbrukning och det börjar sakta gå nedåt. Jag har även vågat masa mig tillbaka till gymmet, vilket jag tror är bra för att inte tappa muskler.

Jag kör samma metod. Strikt första två månaderna, nu sex dagar per vecka. Lite som Sveriges coronastrategi - inte supereffektivt, tillåter ett uthärdligt liv, man kan hålla på väldigt länge. *hukar mig för andra vågen*

Jag var lite friare i veckan som var, poff, upp 3 fucking kilo. Men tack så jävla mycket!

Jag och min partner skojar om att forskare borde vara väldigt intresserade av hur mitt energisystem fungerar. Det är uppenbart att jag får ut mkt mer energi än vad jag stoppar in, något som borde vara omöjligt enligt fysikens lagar. MEN jag lyckas!! :banana::banana::banana:(:cry::cry::cry:)

Så nu är jag tillbaks till min tekoppsfrukost, ingen lunch och kanske hoppar jag över även middagen idag :cautious:
Låter inte sunt...

Nu kommer den värsta tiden för mig. Semestern. Är inte direkt överviktig men vill gärna bli av med typ fem. Det lär inte bli förrän till hösten....
Man duger ju som man är....typ.

Dagens mat idag bestod av Hallon/vitkåls/rödbets/mandelmjölksjuice till frukost och lunch. Sen tänkte jag mig inte riktigt för och åt en Päronglass med mörkchoklad dopp med barnen till mellis (😍😋😋😋😋) och sen blev det stektlax penslad med lite teriyakisås, ruccola/spenatgrönt, kokt vit sparris, ett kokt ägg och lite rester från gårdagens franska potatissallad till middag. Faktiskt riktigt gott.
Nu ska jag lägga barnen och sen göra morgondagens juice med banan/apelsin/mango och nåt jag har glömt 😂😂

Jag kör samma metod. Strikt första två månaderna, nu sex dagar per vecka. Lite som Sveriges coronastrategi - inte supereffektivt, tillåter ett uthärdligt liv, man kan hålla på väldigt länge. *hukar mig för andra vågen*

Förra gången fick jag bannor här och tappade sugen helt. Lustigt att man som medelålders vuxen låter sig påverkas så, men det gjorde jag. Men nu tänker jag inte låta mig påverkas. Ett halvt kilo i veckan är lagom takt och jag får i mig alla näringsämnen. Jag till och med kollade med min läkare att det var okej. Så nu tänker jag faktiskt köra på tills jag har tappat 12 kg.

Jag bytte strategi och 15/5 började jag räkna kalorier. Nu har det gått en månad och jag har tappat cirka 1,5-2 kg vilket känns lagom.
Sockersuget har minskat och jag småäter betydligt mindre :)
Har 6-8 kg kvar till målvikt, ev mindre för känns det bra innan kommer jag avbryta.
Annars får det ta den tid det behöver, jag har ingen brådska.

Förra gången fick jag bannor här och tappade sugen helt. Lustigt att man som medelålders vuxen låter sig påverkas så, men det gjorde jag. Men nu tänker jag inte låta mig påverkas. Ett halvt kilo i veckan är lagom takt och jag får i mig alla näringsämnen. Jag till och med kollade med min läkare att det var okej. Så nu tänker jag faktiskt köra på tills jag har tappat 12 kg.
Vad fick du bannor för?

Det viktigaste är att du gör på ett sätt som passar dig :)

Testar att byta program på WW för att identifiera felkällor och har gått igenom huset för att tömma det på olämpligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 287
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 002
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Jag har senaste tiden varit så otroligt illamående hela tiden, jag mår illa nästan hela dagarna men när jag äter är det hemskt. Det...
2
Svar
32
· Visningar
5 492
Senast: Lillefrun
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 898
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna