Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

jag började ju i lördags så jag har vägningsdag på lördagar tänkte jag, även fast jag har tjuvvägt mig idag :D

KL

Klockan är inte ens tolv och jag har redan gympat i 60 minuter - Tracy Andersons program på matta. Roligt! :banana:

Efter lovet tror jag att jag skall lära mig att somna en timme tidigare för att kunna stiga upp en timme tidigare - att träna på morgonen blir man ju glad av, förutsatt att man har sovit tillräckligt länge.

Kl
Jag har mulat in både pepparkakor och aladinpraliner idag... Motivationen är sådär :-/

En bra sak att göra är att mäta, midja och över stuss. För även om vågen inte visar något så kan man ofta minska i cm. Innan jag började med kortison och gick upp massor hade jag minskat över 20 cm i midjan - vilken känsla

kl

Jag tror jag anmäler mig till viktlistan också.

Jag vill gå ner från 69 till 62. Jag är 168 lång.

Har inte tänkt motionera extra då jag går hela dagarna på jobbet, och det ingår en hel del arbetskrävande moment plus att jag rider ca 5 dagar i veckan.

För min del så är det mest maten som är problemet. Maken kallar mig för den bottenlöse :grin: Tyvärr har han rätt, lämnar han en bit av sin pizza så klipper jag den direkt efter att jag slukat min pizza.

Så lite mindre pizza här och lite färre mackor på jobbet. Idag åt jag kefir med solrosfrön istället för mackor till både frukost o lunch. Har kunnat hålla mig helt från godis o kakor konstigt nog. Det kan nog fungera på mig att dra ner lite på kolhydraterna.

kl

Ingen motion för mig idag men däremot har jag ätit mycket bättre än vanligt. Lyckades tom låta bli mer än en kaka hos grannen :O (brukar äta min del plus allt som blir över från dom andra) Idag var det pojkvännen som åt resterna av kakorna :p

Fraggel_tess
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg
Målvikt: 60 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg
Målvikt: 65kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg
Målvikt: 68 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 54 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)
Längd: 170 cm

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg
Målvikt: 60 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171

Jemeni
Startvikt: 72kg
Målvikt:65kg

Understruken
Startvikt: 77kg
Målvikt: ca 68
Längd: 168cm

Musen21
3/1-13
Startvikt: ca 74 kg
Målvikt: 65 kg

Kviga
Svartvikt: 80
Målvikt: 65

Svarta Sara:
Startvikt: 102kg
Målvikt 1 delmål: 82 kg

Dobbis
StartVikt 80kg med kläder (och efter lunch)
Målvikt 65-68kg

Linnea F
Startvikt 77kg
Önskevikt 65kg

Terwa
Startvikt 69 kg
Målvikt 59kg
Längd 158

Sassiball
Startvikt 69kg
Mål 62kg
Längd 168

Hoppar med jag med. Har ju detta ständiga problem att jag vill gå ner i vikt. Problemet är att jag är världsbäst på att komma med undanflykter. Men nu SKA jag gå ner i vikt. Vi äter GI mat på kvällarna men äter på jobbet med barnen( arbetar på förskola). Problemet där är att jag har så gräsligt svårt att skippa mackorna till frukost och mellanmål. Ska ta mig i kragen och skippa dessa nu.
Har svårt att motivera mig att komma ut och röra på mig men har idag varit ute och halkat i 1 timme. Sträckan tog 10 minuter längre idag än i vanliga fall pga halkan.
Längtar till på onsdag för då börjar den efterlängtade zumban igen :)

Jag hänger gärna på. Tog tag i min övervikt i höstas och har lyckats klämma mig ner drygt 19 kg under perioden sept fram till jul. Är mycket nöjd med det - men nu är det dags att ta tag i livet igen efter totalt frosseri under helgerna :D

Har i alla fall inte gått upp så vansinnigt mycket i vikt - lagt på mig 2 kg under jul och nyår - vilket är helt OK efter jag ätit godis under julen förutom all mat. Tidigare har jag haft strikt godisförbud - och nu är det slutätit med godis och kaffebröd.

Startvikt: 87 kg
Längd: 165 cm.

/Lizzie

KL

Oh! Jag HAR ju inte ens en våg! :o Jag väger mig bara när jag råkar vara hos någon som har en våg ståendes framme i badrummet :D Inser att jag nog inte ens har ett mjukt måttband.. Kan bli svårt att mäta med tumstocken, haha!

Känner mig i alla fall nöjd hittills, två dagar utan onyttigheter eller extra intag bara för skojs skull! Det är ju det som är min största last, allt det där "extraätandet".

Kl

Prallan
Midjemått
Start:91cm
Mål: under 80cm

Ska vi ha någon rapporteringsplikt med invägning/mätning eller så, och hur ofta isåfall? :banana:

Jag tycker också att en gång i veckan låter rimligt :)
Och var och en använder den metoden som passar bäst; om det är våg, måttband eller bara allmän känsla (som ju är det viktigaste).

Jag är fortfarande däckad i feber (4e dagen nu), funderar på om det är en släng av influensa light. Inte så sjuk att jag är sängliggande, men det är f*n synd om mig! ;)

Någon som har lite koll på hur länge jag ska vänta med att börja träna efter att febern försvunnit?

Mr Keso och fru Kesella har i alla fall fått flytta tillbaks in i mitt kylskåp igen, tillsammans med äggen och morötterna. Sockret ska väck!

.. bäddar ner mig i soffan igen och tittar på romatisk komedi nr femtielva i ordningen.. jag är så trött på detta!

Haha, lite svårt att mäta med tumstock, men inte omöjligt! :D
Ta något annat att mäta med, bälte, snöre, what ever och sedan mäter du det med tumstocken :idea:

KL

Idag är gymmet på jobbet äntligen öppet igen så det blir att rejsa ned på lunchen *taggad*

Haha, lite svårt att mäta med tumstock, men inte omöjligt! :D
Ta något annat att mäta med, bälte, snöre, what ever och sedan mäter du det med tumstocken :idea:

Ännu bättre för att inte deppa ihop är att ta ett snöre och klippa det i omkretslängd.

Sedan kollar man med snöret - kanske en gång i veckan? - och gläds åt hur lång stump som hänger lös.

Jag följer tråden för inspiration men vågar ine anmäla varken vikt eller mått. Eller målvikt för den delen....

Jag mätte omkrets för någon vecka sedan och höll på att fullständigt deppa ihop. Vågen finns i badrummet men känns skrämmande...

tanten - sifferfobiker....

Ute och joggade med en kompis i går. Tre km min kompis kör efter något program så vi joggade fyra minuter och gick en i minut under trettio minuter. Det var kul, men det visade sig att jag har lite bättre kondis än jag trodde för jag var inte ens andfådd. Min kompis däremot sprang sitt rekordbästa och var helt slut.
Nu ska vi försöka springa tre dagar i veckan framöver. Själv tog jag en promenad efter att vi sprungit. Målet är att bränna minst 500 kalorier om dagen genom promenader eller jogg. Jag kör runkeeper på ifonen.
För min del vore det bra att väga sig en dag i veckan. Kan vi inte enas om en dag så att alla som vill vara med och väga sig kan väga in sig en gång i veckan?

Ny dag med nya tag!

blev både Crosstrainer och en promenad igår.
Ska köra Crosstrainer om en stund och så får jag se om det blir promenad efter. Ena barnet är inte helt okej men lite frisk luft i vagnen i overallen i en halvtimma dör ingen av. Annars får jag ge mig ut ikväll när mannen kommer hem från jobbet.

Får se om det är något som smittar, känner inte för att bli sängliggande just nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka