Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

I ditt fall så borde du kanske inte fokusera så mycket på siffrorna på vågen utan mer på hur din kropp mår. Släng ut spegel och våg och eventuellt så tar du fram ett måttband i stället.

När man tränar och äter bra och inte har en massa överskottsfett på kroppen så ska man gå UPP i vikt, eftersom muskler byggs och muskler väger mer än vad fett gör.

Men hejja dig om du gör detta på rätt sätt!

Jag har inte vägt mig på snart ett år och så kommer det förbli. siffror är inte bra för mig och det är jag medveten om :)
Därför kommer jag inte heller mäta med måttband utan gå på känsla.
Jag är inte heller underviktig eller ligger i närheten av det så det behöver ingen tänka på.
En ätstörning innebär inte=för smal.

KL

Jag räknar aldrig första januari som en riktig dag så idag, första dagen gymmet var öppet 2013, har jag susat uppför höga backar på löpbandet (30 minuter) och jobbat med rygg och bålstyrka, samt klättrat i rep. Ke$ha i lurarna var riktigt bra. :o

Vad lyssnar ni på för musik när ni tränar?

Jag vill också kunna klättra i rep, det låter kul!
Kan inte efter jag bröt en arm i tonåren.. Den blev aldrig sig själv igen.

Jag lyssnar på lite allt möjligt, lady GaGa med sina tuffare låtar är jättebra när jag springer för i alla fall jag får mer energi till att fortsätta springa då och sedan kan jag ta lugnare låtar när jag promenerar eller radion. Nu när jag går med hunden blir det dock ingen musik. När jag kör Crosstrainern hemma så tittar jag på tvn.
Jag tränar inte på gym längre men ska försöka komma iväg och simma lite och där har dom radion på i högtalarna.

KL

Jag kör på viktväktarna... Det är det jag helt klart mår bäst av! Har testat LCHF och pulverdiet och visst går jag ner men jag mår inte jättebra av det. Upptäckte att kombinationen viktväktarna, GI-tänk och komplettera de där gångerna som man inte får till maten tidsmässigt är det bra att ha en pulverpåse i beredskap. Fördelen som jag känner med vv är att jag inte behöver försaka något. Det handlar mer om att lära sig vad jag kan äta mer eller mindre av och planera in det där som är det godaste som finns! Vilket för mig är chips och ett glas vin då och då :laugh:

Och att röra på sig mer såklart :cool:

Jag vill också vara med :D ( speciellt eftersom Riverside är med för då kan vi peppa varandra lite extra ;) )

Var tvungen att gå och väga mig och det var ingen rolig historia :cry:
102kg... så jag behöver tappa typ 40kg :crazy: men jag får börja med 20kg som ett första delmål !

Har idag tränat MRL och ska ta mig ner till gymmet imorn för att gå på löpbandet, sen ska jag mocka här hemma för att åka på kvällen och hämta hö :)

Och hur går det med maten... ;)

Klart vi ska peppa varandra! Bara jag får bli frisk så ska jag nog jaga ut både dig och hästen :devil:

Jag vill också vara med. Startvikt 77kg önskevikt 65kg. Har börjat ta långa promenader, planen är att köpa ett träningskort på Sats när jag har råd.

Vet inte var i Stockholm du bor, men har du kollat in Sportlife? Billigare och bättre än Sats, tycker jag;)
Är själv medlem i Sats nu då jag inte har val...

kl

Jaha... varit hos läkaren och fått ny medicin som risken är stor att man går upp ännu mer i vikt av *suck* :( :crazy: Ja ja desto större anledning att få ordning på mat och träning då för att om jag inte lyckas gå ner i vikt iallafall undvika gå upp en massa

Fraggel_tess
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg
Målvikt: 60 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg
Målvikt: 65kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg
Målvikt: 68 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 54 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)
Längd: 170 cm

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Målvikt: 68 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg
Målvikt: 60 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171

Jemeni
Startvikt: 72kg
Målvikt:65kg

Understruken
Startvikt: 77kg
Målvikt: ca 68
Längd: 168cm

Musen21
3/1-13
Startvikt: ca 74 kg
Målvikt: 65 kg

Kviga
Svartvikt: 80
Målvikt: 65

Svarta Sara:
Startvikt: 102kg
Målvikt 1 delmål: 82 kg

Dobbis
StartVikt 80kg med kläder (och efter lunch)
Målvikt 65-68kg

Linnea F
Startvikt 77kg
Önskevikt 65kg

Vad tråkigt att få en sån medicin, men det är ju inte säkert att man får viktuppgång.

Nu har jag tagit dagens promenad med hund och barnvagn. Har ju en sk mördarbacke innan vi kommer hem. Pust och stånk...Enda vägen att ta sig hem på om man har barnvagn. Det känns i vaderna, men förbränner nog en och annan kalori!

*kl*

Första dagen har börjat bra! Nyttig frukost och lunch och ca sex kilometer skidor gjorda. Funderar på att ta en promenad också, passa på när jag är ledig. Det jobbigaste tycker jag är att komponera ihop nyttiga och goda middagar. Jag känner mig så fantasilös just nu när det gäller mat.

Duktiga ni är!

Här går det mindre bra! Motivationen att gå upp 05,40 för att ta en promenad var inte så stor så det blev bara 20min.
Tyvärr har jag redan lyckats trycka i mig 3 ballerina kakor.

Varför är det så svårt att låta bli när det står mitt framför näsan på jobbet :cry:

Har kommit till det stadiet att jag lämnar plånboken hemma när jag kör till stallet, då lockas man inte att köra in om affären, går bara till affären mätt. Vilket fungerar bra. :idea:

*kl*
Första dagen på jobbet efter långledighet över jul/nyår. Det började bra med medtagen frukost. Vid fikat hoppade jag över kakorna och tog en banan = bra! Sen blev kaos & kalabalik på jobbet. Stress, kunder, åk-hit-och-dit och oförväntade händelser. Matlådan befann sig helt plötsligt 6 mil ifrån mig och mitt resesällskap ville äta McDonalds. Jag tog en hamburgare, morötter och loka men det känns riktigt skit rent ut sagt att det havererar redan tredje dagen:mad: Det är onekligen lättare att äta rätt när man är ledig och kan planera bättre! Det får bli en rejäl långrunda ikväll och nya tag imorgon!

Ännu ett smart tips,buke är toppen!

Ni som zumbar,är det mycket påfrestande för knäna? (har 2 dåliga menisker och en delvis muskeldöd hö vad)
Jag gillar ju att dansa.

Ja, mina knän pallar iaf inte för zumba, vilket är jättesynd för det är roligt!
DEt är mycket "glidande" med fötterna och det är påfrestande iaf för mina knän (med kassa menisker).

*delvis kl*

Jag vill också vara med här.
Tränade som en tok fram till slutet av augusti då jag pajade höger knä på gymmet (vänster knä har varit paj sedan tonåren). Kunde inte stödja på benet på 3 veckor och går fortfarande inte helt rent, har t ex svårt att sitta i skräddarställning eller ta emot vikt på knät när det är i böjt läge.

Jag har alltså knappt rört mig på fyra månader. Från att ha gymmat 4-5 ggr/v och gått flera mil /v med hundarna till stiltje sätter naturligtvis sina spår på vikten. Jag har inte vägt mig nu (vågar inte!) men gissar på runt 78-80 kg och vill gå ner till 62-65 kg.

Har faktiskt signat upp mig på PT online via mammafitness. Det är Olga Rönnberg (från Biggest loser) som har det och av de bilder hon lagt upp om sina kunders resultat så blir man imponerad!! Man får både kost- och träningsschema så nu jävlar ska jag slippa stå i vassen sommaren 2013 ;)

*kl*

Hur går det för er?

Själv har jag gjort 20 min på Crosstrainern innan idag och tänkte tagit en promenad direkt efter men fick förhinder så tänkte gå om en liten stund istället.

Blev en bra frukost och lunch idag och har redan planerat för mellanmål och kvällsmat :)
Orkar jag så kör jag ett pass till på Crosstrainern sen. Jag övertränar inte utan tar det lugnt. Vill dock hinna få upp konditionen så jag kan sticka ut och springa om ett par veckor. Så det är mitt mål med Crosstrainerträningen- bättre kondition, större uthållighet och mer styrka i kroppen.

Ska vi ha någon rapporteringsplikt med invägning/mätning eller så, och hur ofta isåfall? :banana:

Det kan väl vara ett förslag så gott som något? ;)
En gång i veckan känns lagom.
Annars kommer jag snart glömma bort vad jag ville med att vara med i den här tråden :angel:

Man kan ju välja en gång i månaden också om det är smidigare. Man får väl ta det när man känner för det.

Bor på söder, tack för tipset. Det ska jag kolla. Fördelen med Sats är att det ligger på samma gata som jag bor på och ju närmare gymet desto större chans att jag går dit...;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka