Sv: Viktminskning-recept
Här kommer lite annat än bara mattips men men. Dessa fick jag av en tjej på ett annat forum som efter tre barn tätt lyckats gå ner till att bli riktigt smal
Mina bästa tips på viktminskning:
-köp en crosstrainer/ orbitrek-kanonbra när barnen sover och vid dåligt väder!
-Gör ett storkok med soppa varje söndag. Jag har ätit mycket goda linssoppor , kryddar med allt från färska örter, curry, vitlök, sambal osv. Gärna grönsaker också i , det kan i nte bli fel. Bara att värma sen efter kvällspromenaden eller till lunch.
En knäckemacka med skinka eller , makrill eller nåt till .Keso + groddar osv också gott på.
-Tonfisksallad ( ätit massor)..bara öppna burken ta fram ägg ( som du kokat några o har i kylen) , färdigsköljd blandsallad, majs, paprika, goda tomater, ev lite mozzarella eller feta, gurka ( mycket), lite rödlök , mm och så klart vinäger och en god olivolja+ salt!
-Omelett på två äggvitor och en gula, vispa ihop med en matsked vatten, salt peppar,lite sambal. I stekpannan på låg värme, på med räkor( från liten burk) lite riven lättost, ev lite torkad dill! Vänd ihop-blir jättegod och krämig( god också och inte så äggig")Sallad till så klart!
-Nutrilett i början av viktminskningen-det körde jag i nån vecka, till frukost kl 9, sen en påse till lunch kl12 , sen en till mellanmål vid 15 ( när barnen åt sin) sen Middag vid 18 ( omelette, soppa, sallad , kyckling , lax med sallad tex)
Drack mycket vatten , testade tom de där nutrilettpillrena som man skulle ta en timma innan måltid , som svällde i magen . Tror det funkade bra i två veckor.
-Köp hem en riktigt mörk choklad och bestäm dig att efter lunch och middag så får du ta en ruta !
-Vande mig vid mörk choklad -jättegott!( Min favvo har ju varit typ JAPP hehe.
-Simma , och passa på att sola solarium och basta en kväll i veckan-i love it!
Så skönt att komma hemifrån också.
-Gå med i tex MÅ BRA , ´deras viktforum samt prenumerera på deras tidning-mycket bra recept + tips på motion osv!