Viktminskning-recept

N

Naggur

Eftersom det finns en viktminskning/peppningstråd å de blir så jobbigt å leta recept bland alla andra inlägg så kanske vi kan skriva bra "smalmatrecept" här?=) Jag hatar att laga mat så lätt och snabblagat vill jag ha=)
 
Sv: Viktminskning-recept

Något som är snabblagat och som jag gjort mycket i sommar är skivad färskpotatis och morötter i ugnen. Lite olja på en plåt, och sedan en-centimeterstjocka skivor av potatis. Ska stå inne i ca 25 minuter på 200 grader. Jag brukar även strimla massa morot med en osthyvel, och de får åka med bland potatisen de sista tio minutrarna. Krydda med lite flingsalt och vitlök. Skitgott till alla sorters kött.
 
Sv: Viktminskning-recept

Något jag tycker är gott är grönsaker i ugn. Man kan ta rödbetor, morötter kålrot, potatis, bönor, blomkål, m.m. och dela dessa i små bitar, blanda i en ungsfast form töm lite olivolja över, ringla lite honung, krydda med svartpeppar och timjan, vill man kan man ta salt men det behövs inte. In i ugnen tills de börjar mjukna lite. Jättegott
 
Sv: Viktminskning-recept

Här kommer lite annat än bara mattips men men. Dessa fick jag av en tjej på ett annat forum som efter tre barn tätt lyckats gå ner till att bli riktigt smal :)

Mina bästa tips på viktminskning:

-köp en crosstrainer/ orbitrek-kanonbra när barnen sover och vid dåligt väder!

-Gör ett storkok med soppa varje söndag. Jag har ätit mycket goda linssoppor , kryddar med allt från färska örter, curry, vitlök, sambal osv. Gärna grönsaker också i , det kan i nte bli fel. Bara att värma sen efter kvällspromenaden eller till lunch.
En knäckemacka med skinka eller , makrill eller nåt till .Keso + groddar osv också gott på.
-Tonfisksallad ( ätit massor)..bara öppna burken ta fram ägg ( som du kokat några o har i kylen) , färdigsköljd blandsallad, majs, paprika, goda tomater, ev lite mozzarella eller feta, gurka ( mycket), lite rödlök , mm och så klart vinäger och en god olivolja+ salt!
-Omelett på två äggvitor och en gula, vispa ihop med en matsked vatten, salt peppar,lite sambal. I stekpannan på låg värme, på med räkor( från liten burk) lite riven lättost, ev lite torkad dill! Vänd ihop-blir jättegod och krämig( god också och inte så äggig")Sallad till så klart!
-Nutrilett i början av viktminskningen-det körde jag i nån vecka, till frukost kl 9, sen en påse till lunch kl12 , sen en till mellanmål vid 15 ( när barnen åt sin) sen Middag vid 18 ( omelette, soppa, sallad , kyckling , lax med sallad tex)
Drack mycket vatten , testade tom de där nutrilettpillrena som man skulle ta en timma innan måltid , som svällde i magen . Tror det funkade bra i två veckor.
-Köp hem en riktigt mörk choklad och bestäm dig att efter lunch och middag så får du ta en ruta !
-Vande mig vid mörk choklad -jättegott!( Min favvo har ju varit typ JAPP hehe.
-Simma , och passa på att sola solarium och basta en kväll i veckan-i love it!
Så skönt att komma hemifrån också.
-Gå med i tex MÅ BRA , ´deras viktforum samt prenumerera på deras tidning-mycket bra recept + tips på motion osv!
 
Sv: Viktminskning-recept

Fast nutrilett, lök och ägg funkar ju inte så länge man ammar :crazy:

jag har ätit typ allt medans jag ammade (inte nutrilett då förstås) så att säga att man absolut inte kan äta ägg och lök när man ammar är ju lite fel. Sen behöver man ju inte ha lök i sallad om man inte vill, eller hur?

Och att man inte kan äta ägg när man ammar - det är faktiskt första gången jag hör det.
 
Sv: Viktminskning-recept

Okey, fel uttryck av mig (även om jag faktiskt inte sa att man absolut inte kan äta det). Jag kan inte/ alla kan inte äta lök, ägg, chili och Nutrilett under amningen.
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 664
Senast: starcraft
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 783
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 087
Senast: mamman
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
13 782
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp