Viktmanschetter för hund

Sv: Viktmanschetter för hund

Jag har använt på Boss nu under rehaben från hans böjseneinflammation. Upplever inte nån större effekt faktiskt, men jag kan ju ha gjort fel:o

Och köp för guds skull inte, de är skitenkla att sy själv. Jag sydde av en gammal fleecelinda till häst, och köpte lite kardborre på metervara. Fick ihop 8 manschetter för under 25 spänn, och det tog inte mer än nån minut att sy varje!

Fick tipset av agillitytränaren. Ilo musklar lite ojämt, så det borde kunna hjälpa va? Hur mycket har du börjat i vikt och hur mycket/ofta har du gått upp? Använder du "pengar" som vikter?

Det kanske tar ett tag att märka någon skillnad.

Ilo har ju a/b höfter och bogar, armbågar, knän ser bra ut. Det är hans muskelfästen som är lite ömma och han musklar ojämt. Tänkte kombinera med fysioterapeut.

(ähum.. råkade beställa ett par samtidigt som jag hittade dom... Ibland kan man inte hejda sig.. och ändå har jag massa hästlindor som ligger och skräpar.)

Jag fick en belastningsordination av fysioterapeuten, tror inte att den är allmängiltig då vi gick upp i vikt ganska fort. Skippade helt att ha dem på obelastat i början, eftersom han inte bryr sig ett dyft om att det sitter saker på benen... Och japp, jag belastar med mynt.

Jag belastade "rehabbenet" något mer än det friska i början, nu har han samma på båda. Fråga din fysio om råd i samband med att du sätter igång, de brukar kunna sånt där bra.

läste någonstanns att hundar som "arbetar mycket" har en tendens att bli kortare i lårmuskeln, och att detta då förvärrar saken?

Ska fråga närmare då dom klämmer på honom vad dom tror. :) har bara inte hört talas om detta förut, roligt att höra vad folk tycker som har använt det.

Om det bara är bortkastad tid och pengar eller om det gör någon skillnad.

Liknande trådar

Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några...
2
Svar
27
· Visningar
2 078
Senast: Lisen82
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
467
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Är det någon som har erfarenhet av det? Har en gammal hund som tycker att det är så hemskt att skrapa tänderna rena från tandsten så...
2
Svar
21
· Visningar
1 577
Senast: BornAgain
·
Hundträning Funderar på att investera i en spårlina, men är osäker på det här med längd. Velar mellan 10 eller 15 meter. Vilken längd har ni...
2
Svar
28
· Visningar
1 891
Senast: Tibialis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar