Viktkurva på dräktig

Corax

Trådstartare
Min Birmatjej är dräktig och beräknas föda om lite mer än en vecka. Hon har stadigt gått upp från dag ett med vissa "ryck" (som mest ca 200g på en vecka). Men på sistone har hon planat ut och jag undrar om det är normalt.

Allt som allt har hon gått upp nästan 700g nu och detta är en väldigt liten kisse med 2.3kg som matchvikt.

Hur mycket har era honor gått upp och hur många kattungar nedkom de med?

Hur många tror ni min tjej får?
 
Sv: Viktkurva på dräktig

Ska jag räkna på alla kullar skulle jag säga att honorna gått upp ca 200 g/kattunge. Räknat rätt sent i dräktigheten då. Jag skulle tro att din hona får 2-3 kattungar.

Men det är ju inte bombsäkert. Jag har en vän vars hona gick upp 1 kg och ut kom en kattunge. :grin:
 
Sv: Viktkurva på dräktig

Jag tror också på två-tre men då kommer det kanske i stället ut, som du säger, En heffaklump. :D

Dock är jag lite orolig för henne just nu då hon inte äter lika bra längre och dessutom har kräkts vätska flera gånger sedan i går kväll. I natt var hon varm och torr om nosen men nu är hon i alla fall fuktig och öronen är kalla. Har sett till att hon druckit i alla fall.
Stackarn... :crazy:
 
Sv: Viktkurva på dräktig

Jaaa! :love:
Klart ni ska komma och hälsa på de små lurviga (om allt går bra och det kommer några småbebbar).
Tyvärr har jag blivit allergisk (katt, hund, häst)så det blir första och sista kullen för henne i (åtminstone)min regi. :(
 
Sv: Viktkurva på dräktig

Men lägg av, allergisk.:(

Håller tummarna för att det kommer gå bra med de små tussarna.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 162
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Lite luddig rubrik kanske, men såhär ligger det till. För ett par veckor sedan fick jag grannens två katter, en kattunge på typ 5,5...
2
Svar
20
· Visningar
3 382
Senast: Meibla
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 950
Senast: cili
·
Övr. Katt Jag och sambon har köpt en kattunge. Sambon har haft flera katter tidigare, men jag har ingen erfarenhet alls. Vi hämtar den om 2,5 v...
Svar
16
· Visningar
1 696
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp