Viktigt i en annons?

rostad

Trådstartare
Vad är det som är viktigt i en annons gällande boxuthyrning? Vad skulle få er att ringa eller att avstå?
Bilder? Hur viktigt är det? Vad för bilder ska vara med? Hur viktigt är ridhus och bete?
 
Sv: Viktigt i en annons?

Tydlighet.

Pris, vad som ingår, vad man får köpa till själv, hur mycket arbete som förväntas av hästägaren.
 
Sv: Viktigt i en annons?

Jag håller med Görel! Info om ridbana/ridhus får också gärna stå, samt vilken sorts hagar det är. Fundera på vilken "sorts" hästägare du vill attrehera och skriv annonser så den innehåller det såna tittar efter. Till exempel så vill ju en tävlande ryttare veta hur träningsmöjligheterna är på gården eller nära och en skogsmulle bryr sig oftast mindre om det. :)
 
Sv: Viktigt i en annons?

-Vad det kostar
- Tjänster, saker som ingår i priset (hur många pass per box gäller? Inga, massor?)
- Hagar, hur går dem? Hur stora? Finns sommarbete?
- Finns ridhus/paddock? Hur långt bort annars?
- Kollektivtrafik, närmaste hållplats om det finns?
- Vilka sorts människor/hästar är välkomna? (finns tyvärr vissa som inte vill ha vissa sorter i stallet)
- Ridvägar?
- Hagtider?
Bilder är väl inte jätte viktigt, men klart någon bild invändigt på stallet skulle vara trevligt i annonsen. Sen kan man få mer sedan.

En otillräcklig annons skulle jag inte ringa på, typ om det står:
Box, 1000 kr i Göteborg, kallhyra.

Jag vill gärna ha mycket information om sådant som är viktigt för mig. Så jag vet innan om det kan vara intressant, vill känna att det är värt att ta kontakt för en ev titt. Vill inte behöva ställa massa onödiga frågor som jag redan kunde fått svar på innan.=)
 
Sv: Viktigt i en annons?

Jag vill ha bilder, för är det för sunkigt/stökigt/skitigt/trångt är jag ändå inte intresserad så sån info är trevligt att få på en gång.
Bilder både ute och inne vill jag ha.

Sen vill jag veta:
Pris
Om in/utsläpp ingår
Om det går att köpa till olika tjänster och vad de i sånt fall kostar
Vad det finns för hagar att tillgå, om hästarna går en å en eller i flock
Tider för in/utsläpp
Om bete finns är det för mig ett plus men inte nödvändigt
Finns det foder och strö att köpa på gården?
Eller måste man fixa allt sånt själv?
För mig är inte ridhus ett måste men ett stort + annars är en belyst välskött ridbana med lite hinder också väldigt bra
Hur lång uppsägningstid det är för båda parter
Finns det plats för uppställning av hästtransport osv
 
Sv: Viktigt i en annons?

Jag skulle gärna vilja veta avmaskningsrutiner samt om länstyrelsen inspekterat och godkänt stallet.
 
Sv: Viktigt i en annons?

Tydlighet.

- Antal boxar
- Läge
- Hagar (underlag och gruppsammansättning)
- Ridvägar
- Rutiner (dvs förväntas jag ta pass eller inte, hur många fodringar per dag etcetera)
- Vad som ingår i priset (och priset då förstås)
- Vilken typ av hyresgäst som önskas (man ska ju gärna känna att man har lite samma filosofi)

Vad det gäller ridhus så har jag aldrig stått med det, så jag vet inte om jag vill ha det eller ej :) Finns det bör det förstås nämnas. Detsamma med paddock/ridbana.
 
Sv: Viktigt i en annons?

Jag lägger till typ av hagar samt om det är fri tillgång eller portionerat då jag har en lättfödd fångis.
 
Sv: Viktigt i en annons?

För mig är det viktigt att få veta hur hagarna ser ut samt hur mycket utevistelse som ingår. Även hur stallet ser ut, även ridhus/ridbana/ ev tillgång till hö och spån etc. Det är även positivt att om någon rad om hur stämningen i stallet är, det ger i alla fall mig en kompletterande uppgift om hur jag personligen skulle trivas i stallet. Även förstås vad som ingår i hyran.
 
Sv: Viktigt i en annons?

KL

För mig ska en intressant annons innehålla:

- månadshyra och vad som ingår
- finns det strö och foder - vad och pris, ingår det eller inte?
- hur stallet drivs
- vad som förväntas av hyresgästen/hur mycket "jobb" som ingår/vecka
- hur många boxar, hur stora - lösdrift?
- hur många hagar, storlek, enskilda eller delar man
- hur lång utevistelse
-rutiner, tider, foderhantering (fri tillgång tex)
-eventuella faciliteter som ridvägar,ridbana,ridhus,duschspilta,tvättmaskin osv
- ej måste, men gärna vad övriga i stallet har för ambitioner, om det är tävlingsstall eller inte tex då intresse/personkemi/synsätt är jätteviktigt för mig

Bilderna ska visa stallet och hagarna i dagligt skick så att säga så att jag som spekulant kan få en uppfattning om hur det faktiskt är dvs inget tillgjort.
(detta har jag råkat ut för..superordning i annonsbild, snyggt och prydligt för att inte vara så i verkligheten och det är trist med skev verklighetsbild), att man inte försöker måla över något som inte är. Alla stall passar inte alla - det viktigaste är ju att det visas för rätt potentiella hyresgäster, win-win för alla.

Det viktigaste är att allt viktigt är med redan i annonsen så att man slipper ödsla tid på ovälkomna "överraskningar" senare. Man presenterar stallet på ett kort vis där ändå inget utesluts så att säga.
 
Sv: Viktigt i en annons?

Självaste annonsen skulle jag vilja innehöll:

Vart
Pris
Vad ingår
Ridmöjligheter (paddock,ridhus, bra ridvägar m.m)
Boxstorlek
Hagstorlekar


Mer detaljerade uppgifter (såsom hagtider, fodringstider m.m) hade jag hellre frågat om i mail eller liknande.
 
Sv: Viktigt i en annons?

Jag tycker också tydlighet.

Ogillar när det står tex "daglig utesvistelse". Jaha, innebär det 2 timmar eller 12 timmar?

Eller som ett ställe jag var ock tittade på stod det i annonsen "vi delar på alla pass", vilket ju inte är något större problem för mig. Men när jag sedan var där förklarades det att det blev 1-2 pass per dag. Ett pass för mig är nemas problemas, men 2..?
 
Sv: Viktigt i en annons?

*KL*
Nu är det kanske bara jag som är lite säkerhetsnörd.. Men hur stor vikt lägger ni på att anläggningen är säker? D.v.s. brandvägg mellan grovfodret och stallet? osv..
 
Sv: Viktigt i en annons?

Jag letar faktiskt just nu och har flyttat runt lite då jag inte känner att jag hittat nått som passar. Men det som jag vill står med är (som många andra som redan svarat :))

- Hur många boxar är det i stallet? Storlek
- Hur är hagarna? Sommarbete? Går hästarna tillsammans? Hur många och vad för hagar finns det? Hur många timmar är dom ute?
- Vilka finns i stallet? Är det rena tävlingsmänniskor? Skogsmullar? Ålder? Det säger ganska mycket om ett stall om det är 13-18åringar som tävlar varje helg eller om det är ett gäng 40+ som är skogsmullar..
- Vad ingår? Strö? Hur mycket? Grovfoder? Vad för grovfoder? osv
- Rutiner, när går dom ut? När fodras det? Hur ofta fodras det?
- Om hästägarna hjälps åt, hur mycket pass?
- Bilder! Säger mer än 1000 ord...
- Kollektiv trafiken, finns det sånt?
- Rid möjligheter, ridbanor? ridhus? Hur stort? Uterittsmöjligheten?
- Priser? Går det att köpa till tjänster? Mockning tex?

Om man berättar tydligt i annonsen så kommer det antagligen ringa mindre för då kan dom som letar sålla bort tidigt att det inte är intressant, men dom som ringer är (förhoppningsvis) seriöst intresserade.
 
Sv: Viktigt i en annons?

Vad som ingår i hyran. Box, foder, strö.
Pris.
Vem sköter in, utsläpp? Om man delar, hur många dagar/pass tar man i månaden?
Bra ridvägar?
Ridhus i närheten? Utebana?
Allt som kan ge plus, bete, spolspilta, korall, skrittmaskin ska stå med om det finns.

Hästkompisar? Hagar? Hur länge får de gå ute?
Kan något köpas till? Som mockning.
Bilder! Jag vill gärna se om det ser fräscht ut.

Vart befinner sig stallet? Buss/tågförbindelser? Måste man ha körkort/bil? Hur lång id tar det att cykla/gå från centrum (om det är möjligt)
 
Senast ändrad:
Sv: Viktigt i en annons?

För mig ska en bra annons innehålla:

- Pris och vad exakt som ingår i priset, om det ingår foder, isf hur mycket och vilket typ av foder (ingår kraftfoder vill jag t.ex. veta om det är havre, korn, müsli, betfor eller vad det nu är).
- Storleken på stallet, hur många boxar och hur stora dessa är. Jag vill också veta om stallet är godkänt för vad det används till med eventuella tillstånd osv.
- Jag vill veta hur stallmiljön ser ut för människorna, hur det är med förvaring, om man behöver fixa eget skåp eller om det finns. Om det finns toalett och isf om det är "vanlig" toalett eller utedass. Om det finns ombytesrum så man kan komma direkt från jobbet och byta till sina ridkläder där och slipper åka hem emellan.
- Hur mycket jobb som förväntas utföras av hyresgästerna och hur detta fördelas, om hyresgästerna internt bestämmer eller om stallägaren lägger upp schema. Jag vill även veta om man kan köpa sig fri från vissa sysslor.
- Hur mycket hagvistelse hästarna får och hur hagarna är organiserade. Går hästarna tillsammans eller var för sig, storlek på hagar, om de är dränerade/grusade, skogshagar eller åker-mark. Samt om det finns tillgång till gemensamt sommarbete för stallets hästar eller om man måste fixa sånt på annat håll.
- Vilka träningsmöjligheter som finns, om det finns paddock, med eller utan belysning, om det finns ridhus, om det finns möjlighet att rida ut på bra ridvägar. Om det inte finns paddock och/eller ridhus vill jag veta hur långt det är till andra stall där man kan få använda paddock/ridhus.
- Eftersom jag inte har bil vill jag veta hur det är med buss/tågförbindelser.

Sen vill jag se relevanta bilder av anläggningen. Gärna bild på stallets exteriör, interiör, en översiktsbild över hagar, bild på eventuell paddock/ridhus. Tyvärr är det många som hellre lägger upp en fin bild på en häst som betar i en hage, eller annan bild på någon random häst som ser fin ut. Sånt är fullständigt ointressant för mig, det är anläggningen jag är intresserad av, vill jag kolla på fina hästar kan jag googla.
 
Sv: Viktigt i en annons?

Om stallet ligger i ett område där jag vill hästen ringer jag och ställer dom frågor jag har. Allt behöver inte stå i annonsen, nästan inget faktiskt.

Men det som skulle vara relevant är väl kallhyra+varmhyra, vad som ingår, vilka rid/körmöjligheter som finns, hur stora hagarna är, om hästarna går tilksammans, om det finns uppvärmd sadelkammare mm.

Ridhus är inget måste för mig men en fördel när man tränar mkt. Bete måste inte finnas öen då måste det finnas en plan för hur man gör om man vill flytta hästen till ett under flera månader.
 
Senast ändrad:
Sv: Viktigt i en annons?

Jag har nyss letat stallplats som en tok. Och vad jag värdesätter mest är att det som står i annonsen stämmer! Stora hagar och långutevistelse är inte 30*10 hagar mellan kl 10-16.

Övrigt så vill jag ha så mycket info som möjligt.
/B
 
Sv: Viktigt i en annons?

HAHA! 10-16 räkas som lång utevistelse? HAHA! Mina hästar är ute 6-20, om det är kallt eller regnar så får de komma in tidigare.
 
Sv: Viktigt i en annons?

Vad är det som är viktigt i en annons gällande boxuthyrning? Vad skulle få er att ringa eller att avstå?
Bilder? Hur viktigt är det? Vad för bilder ska vara med? Hur viktigt är ridhus och bete?

Jag vill gärna se minst en bild. Finns bara utrymme för en i annonsen så vill jag se hur stallet ser ut.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Försöker igen då mitt förra inlägg tydligen inte var tillåtet. Kan dock inte ge den information jag behöver ge er för att ni ska förstå...
2
Svar
25
· Visningar
2 377
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Har nu lagt ut mina ponnyer på annons.🥺 Och det gör SÅ ont. Jag vet att det är för deras eget bästa, att de får ett mer aktivt liv med...
Svar
2
· Visningar
617
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Anna-Bella
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 047
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp