I mataffärer tar jag kvitto om jag handlat mjölkprodukter eller liknande som kan behöva lämnas tillbaka pga att det är dåligt. Är det frukt, torrvaror osv skippar jag det. Räknar med att de sköter sig.
Taxi kan hända, beror lite på. Åker jag ett större bolag med svarta bilar i sthlm är det lite saksamma. De känns seriösa. Däremot de gula bilarna har jag mindre tillit till och tar därmed kvitto. Åkte dock taxi i Paris och blev grundlurad. Pengarna i fickan verkligen. Förbannade friåkare! Inte ens nöjd med resan blev jag. Skräckfärd.
Klädbutiker: jaaa! Eller, kanske inte för lite strumpor men annars.
Bilmek: Japp!
Beror helt på alltså. Känns ju vettigt att ta kvitto i små affärer, när kvittot kommer automatiskt när man knappar in varorna känner jag lite att vafan, skitsamma, om det inte är nåt jag själv drar ut. Vet dock en bildelsaffär i min hemby som gjort en satsning för miljön där de bara skriver ut kvitton om man ber om det så om man inte vill ha kvitto för torkarbladen skriver de inte ut det heller. Så pass liten håla att om han skattefuskat hade det kommit fram till alla. Alla vet vem han är så där litar jag på honom. Länge sedan man handlade där dock iom att jag flyttade.