Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni sett denna? Jag hör till dem som inte vill ha kvitto men jag kanske ska ta mig en funderare på om jag törs fortsätta med det...
Ska jag kasta bostongurka på dig?
Nu var ju faktiskt det första som kastades räksallad (något som fö hade gjort min käre borrare upprörd, räksalladsmissbruk!)
För att vara mer seriös, ja jag tar kvitto. Just för att stödja de som följer lagen.
Jag ska börja bli noggrann med att ta kvitto i mindre butiker, tror att jag törs fortsätta neka kvitto när jag handlar mat och ser kvittot matas fram.
Ja, det är ju mindre butiker som har möjlighet att fuska, hos giganter som Ica fungerar det liksom inte.
Ja, du menar så. Jag tänkte mest att det sällan finns bostongurka att kasta i kassan på Ica.
Bäst gillar jag kommentaren; Höhö, det kan du FÅ, när man erbjuder någon kvitto. ja, men tack så mycket, för jag vill ju verkligen ha ditt kvitto.
Är det ingen annan som sparar kvittot för att kunna returnera varan vid behov?
Jobbar i butik och får ofta kunder med reklamationer som har kvittot kvar, trots att det är ett 3 år gammalt plagg.
men får lika ofta folk som försöker lämna tilbaka saker på öppet köp utan kvitto eller ens datum för inköpet
kanske, men folk som handlar i mataffär och inte tar kvittot går ju miste om chansen att t ex returnera dåligt kött/mjölk osv som inte upptäckts förrens man är hemma.Jo, jag sparar alla kvitton där sånt kan vara aktuellt. Men om jag köper några bananer känns det inte så nödvändigt.
Har ni sett denna? Jag hör till dem som inte vill ha kvitto men jag kanske ska ta mig en funderare på om jag törs fortsätta med det...
Dyra kläder och prylar sparar jag alltid kvittot på.Är det ingen annan som sparar kvittot för att kunna returnera varan vid behov?
Jobbar i butik och får ofta kunder med reklamationer som har kvittot kvar, trots att det är ett 3 år gammalt plagg.
men får lika ofta folk som försöker lämna tilbaka saker på öppet köp utan kvitto eller ens datum för inköpet
Jag misstänker att det är samma typ av personer som säger "Höhö, då är den väl gratis då!" när en vara är svårscannad.
/F d Konsumkassörskan
Neej, vi har ett okäntprispåslag på 2000 kr här serru.