vikt på pytteliten häst

millus

Trådstartare
Jag vägde mitt lilla föl idag. Jag tycker han har blivit lite smal trots att han äter som en hel häst. Det jag funderade på är hur mycket en liten minishettis på 78 cm ska väga egentligen? Jag ska skicka iväg maskprov snarast, jag har ett provtagningspaket hemma. Han har varit lös i magen sen jag köpte honom men det har blivit bra nu sen snön kom, innan snön gick han och åt massa jordkockor. Jag ger honom fem dl havre/kornkross, mineraler och b-vitamin+fri tillgång på hö och han äter som sagt med god aptit. Pälsen är glansig och tjock och han verkar glad och nöjd för övrigt.

//millus-hoppas på svar om viktfrågan

Sv: vikt på pytteliten häst

Vid 6 mån ålder väger de i gm snitt 45-50 % av vuxen vikten, vid 18 månader 65 – 70 %. Däremellan har viktkurvan en ca 45gradig lutning. HH

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 540
Senast: Irival
·
Hästvård Kan börja med att säga att jag inte vill outa mig alltför mkt, den som vet vem jag är vänligen håll det för dig själv. Nyligen hyrde...
2
Svar
38
· Visningar
10 454
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Har två katter; en f -05 och en f -12. Honkastrat. Åringen är så smal! Hon har växt väldigt mycket sista tiden, och är väldigt aktiv...
Svar
5
· Visningar
1 890
Senast: turbofling
·
Foder & Strö Hej! Har läst spaltmeter här på forumet och sett att det finns mycket kunniga människor och bra tips! Känner mig ändå vilsen i denna...
Svar
9
· Visningar
2 705
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur