Vikt på korn och havre

R

Rene

Jag har tyvärr ingen våg att väga mitt krossade korn och krossade havre. Någon som vet på ett ungefär hur mycket 1 kg korn o 1 kg havre är i liter?

Sv: Vikt på korn och havre

Det beror på hur färskt fodret är...
Men använd hövågen,har du ingen så införskaffa en!
Kostar 30-50kr o fungerar tills man tappar bort dom:banana:

Hej!:D
Jag tror att 1kg motsvarar 1liter.
Men jag är inte helt säker!
Vad väger du höet på då? Där kan du ju väga fodret också menar jag...:)
/Fanny

Väger inte höt utan ger så mycket som hon kan äta vilket blir ca 15 kg per dag. Men tänkte bara höra om någon hade lite mått i huvudet liksom så man slipper köpa en våg. Har för mig att 2 liter havre är ca 1 kg. Kan det stämma?

korn fodrar jag inte med så det kan jag inte svara på men havrekrossen jag fodrar med går det ca 2liter/kg det kan vairera stort det där så det bäst är om du väger fodret själv

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
551
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka