Vikt på bokstöd?

Silver Girl

Trådstartare
Jag är på jakt efter bokstöd och hittar många fina på nätet. Men när jag tittar på vikten (på de som anger vikt) så är den ofta under ett kilo för två bokstöd. Det känns lite lätt för att stå emot ett antal böcker tycker jag. Jag vet att jag bara kommer bli irriterad om de inte kan hålla böckerna på plats, då hjälper det inte om de är snygga. Har hittat ett par väldigt fina som också är tyngre men förstås också kostar därefter, och jag behöver fyra. Så frågan är om det är värt att betala för?

Ni som använder bokstöd, inte bara som dekoration utan för att hålla emot några böcker, hur tunga upplever ni att de behöver vara för att vara funktionella?

Jag är på jakt efter bokstöd och hittar många fina på nätet. Men när jag tittar på vikten (på de som anger vikt) så är den ofta under ett kilo för två bokstöd. Det känns lite lätt för att stå emot ett antal böcker tycker jag. Jag vet att jag bara kommer bli irriterad om de inte kan hålla böckerna på plats, då hjälper det inte om de är snygga. Har hittat ett par väldigt fina som också är tyngre men förstås också kostar därefter, och jag behöver fyra. Så frågan är om det är värt att betala för?

Ni som använder bokstöd, inte bara som dekoration utan för att hålla emot några böcker, hur tunga upplever ni att de behöver vara för att vara funktionella?
De flesta bokstöd jag ser är lätta, de behöver inte så mycket vikt eftersom de är utformade så att det är tyngden från böckerna som håller dem på plats. De har en "tunga" som man vänder in mot böckerna, dvs man ställer böckerna på "tungan" så det är bokens egen tyngd som hindrar stödet från att ramla. :)

Förstod du min förklaring? Tänk dig ett L, på högra sidan ställer du böckerna så får de stöd av I samtidigt som de står på _ och håller sig själv på plats. :D

De flesta bokstöd jag ser är lätta, de behöver inte så mycket vikt eftersom de är utformade så att det är tyngden från böckerna som håller dem på plats. De har en "tunga" som man vänder in mot böckerna, dvs man ställer böckerna på "tungan" så det är bokens egen tyngd som hindrar stödet från att ramla. :)

Förstod du min förklaring? Tänk dig ett L, på högra sidan ställer du böckerna så får de stöd av I samtidigt som de står på _ och håller sig själv på plats. :D

Jag förstår vilken sort du menar. De flesta jag tittat på är dock inte av den modellen. Vill gärna att de ska vara snygga också. Får försöka hitta någon som är både och.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 610
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI