Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min son är som din fast han fyllde fem i november
Jag kommer inte ihåg riktigt hur stor han var när han var fyra. Men han är lite i underkant kort, dvs lite under medel.
Min son är 4 år och ca 110 cm lång och väger 21 kg.
Tror medel ligger på ca 104 cm för 4-åriga killar. Vikten kanske ca 15-17.
Min son har alltid legat lite över medel på både vikt och längd.
Han är som en 5-åring i storlek.
Enligt den "tjusiga" bvc kurvan ska en fyraårig grabb mitt på normalkurvan väga 17 kg lite drygt. Men spännvidden är mellan 13 och 23 kg ungefär. Längden är enligt normalkurvan 104 cm med en spännvidd mellan 94 och 114 cm ungefär.
Ja han är kanske lite större än snittet vår son... Han var jättebebis när han var liten men jag trodde de andra kommit ikapp nu. När han var 4 månader vägde han 10 kg (men sen stod han still i vikt fram till 10 månader, tack o lov.) Allt han åt var bröstmjölk.
Härligt att det är så olika! Jag är 176 cm o min man är 186 så vi är ju inte onormalt långa så. Att våra kompisars son är lång är ju ganska naturligt eftersom hon är 192 cm o han är 196...
Men vi har nästan lika förutsättningar, jag är 175 och min man 185. Vår första son har alltid varit jättelång men den andra kom efter lite i starten eftersom han föddes för tidigt och var underburen. Men det vore konstigt om inte han blev lång också efter som vi är relativt långa (jo jag tycker som du att jag är normallång men inte enligt snittet )
Min systers man var som min minsta när han föddes (2kg och 44 cm) men är nu 195 så han har växt ordentligt
Ekonomi & Juridik Tror faktiskt att vi alla här förstår din rädsla. Själv åkte jag av och skadade mig rätt illa för fyra år sen och valde att sälja den...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.