Vikt av fibergi?

Sv: Vikt av fibergi?

Fibergi är ju omöjligt att fodra, det är ju så fluffigt att det går ju att packa hur som helst i foderskopan. Egentligen skulle man behöva väga varje utfodring.
 
Sv: Vikt av fibergi?

Fibergi bör man iallafall väga om för varje ny säck man öppnar,pga av just innehållet, men i regel väger 1 l fibergi ca 0,2 -0,3 kg.
Jag har använt kraffts skopa, den är större än ett litermått.
1 sånt mått är 0,4 kg. Alltså om man ska ge ex 3 kg så blir det mycket mat i volym.
 
Sv: Vikt av fibergi?

Ville bara komma med en liten fråga :o Vad är fibergi? Har hört ordet fiberbas men vet inte vad det är heller, om det är samma sak? Skulle någon kunna säga vad det är och är bra för, vad det innehåller mm.

Vore supersnällt
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 482
Senast: nexxa
·
Hundträning Skulle vilja utbilda en hund till att upptäcka cancer. Någon som har gjort det här (eller annan specialsök) som vill berätta om vägen...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: Migo
·
  • Artikel
Hästnyheter Med starka insatser i samtliga tre moment körde Fredrik Persson upp på pallen i CAI3* Pisecne nad Dyni, Tjeckien 6-9 juni. Ett viktigt...
Svar
0
· Visningar
83
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp